مقام صهیونیست: آمریکایی‌ها مصمم به امضای توافق هسته‌ای هستند

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: آمریکایی‌ها مصمم به بازگشت به توافق هسته ای با ایران هستند، زیرا آنها در شرایط موجود می‌خواهند از هرگونه درگیری با جمهوری اسلامی دوری کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، ژنرال بازنشسته «یوسی کوپرواسر»، عضو ارشد مرکز امور عمومی بیت‌المقدس و رئیس پیشین واحد تحقیقات در اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: تا زمانی که توافق میان ایران و گروه 1+4 و آمریکا امضا نشده، تل‌آویو از همه کارت‌هایش برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها جهت امضا نکردن توافق استفاده می‌کند.

او تصریح کرد: اگرچه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تمام تلاشش را برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها برای جلوگیری از انعقاد توافق هسته ای انجام می‌دهد، ولی به نظر می رسد که آنها مصمم به بازگشت به توافق هستند، زیرا در شرایط موجود می‌خواهند از هرگونه درگیری با ایران دوری کنند.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: در سال ۲۰۱۵، نیز آمریکایی‌ها با دقت به توصیه‌های مقامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گوش کردند، اما موقع امضای توافق آنها را نادیده گرفته و کار خودشان را کردند و اکنون نیز نباید انتظار بیشتری از آنها داشته باشیم.

«کوپرواسر» به روابط امنیتی نزدیک بین تل‌آویو و واشنگتن اشاره کرد و گفت: اسرائیل در عین حال کار آسانی برای جلوگیری از افزایش توان هسته ای ایران ندارد و با امضای توافق، کار برای تل‌آویو دشوارتر نیز خواهد شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی درباره رایزنی‌های مقامات این رژیم برای جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+4 و آمریکا نوشت: “دیوید بارنی” رئیس موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای متقاعد کردن آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی جهت امضا نکردن توافق هسته‌ای از واشنگتن دیدار می‌کند.

این رسانه چاپ تل‌آویو، او را بعد از «بنی گانتس» وزیر جنگ و «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، سومین مقام امنیتی (صهیونیست) عنوان کرد که در روزهای اخیر از آمریکا دیدن می‌کند.

«اشلی پری» مشاور سابق کابینه رژیم صهیونیستی در حوزه مسائل راهبردی، هدف از سفر رئیس موساد به واشنگتن را ارائه اطلاعات درباره برنامه‌هسته‌ای ایران به جامعه اطلاعاتی و مقامات آمریکایی ارزیابی کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.