کی‌روش- تیم‌ملی، در انتظار یک تاییدیه!

تاج در پشت پرده، پروژه برکناری اسکوچیچ را استارت زده است

اینطور که از شواهد پیداست، به‌زودی شاهد بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران و نشستن این مربی روی نیمکت تیم ملی فوتبال خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، همانطور که پیش‌بینی می‌شد مهدی تاج و دستیارانش تصمیم خود را برای ایجاد تغییر روی نیمکت تیم ملی فوتبال گرفته‌اند و اگر برخی موانع نه‌چندان بزرگ کنار زده شوند، شاهد بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران خواهیم بود. سرمربی پرتغالی‌ای که در دو جام‌جهانی قبلی روی نیمکت ایران نشست، حالا منتظر تاییدیه هیأت رئیسه است تا به ایران بیاید و کار را شروع کند. در این بین اما ابهام‌هایی وجود دارد که اصلی‌ترین آنها به نحوه برخورد با دراگان اسکوچیچ برمی‌گردد.

اسکوچیچ کار می‌کند، تاج او را نمی‌بیند

عجیب‌‎ترین مسأله در ماجرای احتمال تغییر روی نیمکت تیم‌ملی رفتار مهدی تاج با دراگان اسکوچیچ است. در شرایطی که سرمربی تیم‌ملی فوتبال در ایران حضور دارد و موضوعات مربوط به تیم‌ملی و اردوی شهریورماه را پیش می‌برد اما مهدی تاج با گذشت یک هفته از ریاستش در فدراسیون حاضر نشده حتی یک جلسه با این مربی کروات داشته باشد!

از سوی دیگر تاج هیچ موضع‌گیری‌ای از زمان ریاست بر فدراسیون درباره اسکوچیچ یا کی‌روش و تیم‌ملی نداشته است. او نه حمایتی از اسکوچیچ کرده و نه گفته می‌خواهد تغییر ایجاد کند؛ اخبار پشت پرده اما خیلی موضوعات را می‌رساند.

تاج با کی‌روش مذاکره کرده ؟

در کنار همه موضوعات موجود، گفته می‌شود که کارلوس کی‌روش طی روزهای گذشته با تماس‌هایی از سوی مهدی تاج یا همکارانش مواجه شده است. شایعاتی در این خصوص وجود دارد که کی‌روش به خاطر حضور دوباره در تیم‌ملی ایران، پیشنهادهای دیگر خود را رد کرده و در تماس با مسئولان فدراسیون فوتبال، اعلام آمادگی کاملی برای بازگشت به تهران داشته است. البته که هنوز خبر دقیقی درباره مذاکرات با کی‌روش در دست نیست.

نظر هیأت‌رئیسه چیست؟

تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال در حالی برکناری اسکوچیچ را دنبال می‌کنند که مخالفانی همچون میرشاد ماجدی در هیأت رئیسه دارند اما تعداد موافقان برکناری این سرمربی بیشتر است. رئیس فدراسیون برای رسمی کردن قرارداد با کی‌روش نیاز به امضای پنج نفر دیگر از اعضای هیأت رئیسه دارد و جالب است که بدانید طبق شایعات 7 نفر از آنها کاملا موافق بازگشت کی‌روش هستند تا هیچ مشکلی در این زمینه پیش روی تاج نباشد.

با این حال قرار است روز سه‌شنبه اعضای هیأت رئیسه تشکیل جلسه دهند و درباره شرایط روز ازجمله موضوع مهم سرمربی تیم ملی صحبت کنند. تاج سعی کرده پیش از جلسه رسمی هیأت رئیسه، به صورت خصوصی با اعضای حاضر در این جلسه حرف بزند و شرایط را برای آنها توضیح دهد تا بلکه نظر اعضای هیأت رئیسه را جلب کند. آن چیزی که مشخص است اینکه جلسه سه‌شنبه سرنوشت‌ساز خواهد بود و تکلیف سرمربی تیم‌ملی را مشخص می‌کند. اینکه اسکوچیچ پاییز قطر را ببیند یا اینکه کی‌روش برای بار سوم روی نیمکت تیم‌ملی در جام‌جهانی بنشیند موضوعی است که به احتمال بسیار فراوان و در صورت جمع‌بندی اعضای هیأت رئیسه مشخص خواهد شد.

نظر سایر نهادها برای تاج مهم است؟

مهدی تاج قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال ثابت کرد که خیلی به نظرات اهالی غیرفوتبالی مانند نمایندگان مجلس و اهالی وزارت ورزش چندان اهمیتی نمی‌دهد. با این حال کیست که نداند در مجلس و وزارت ورزش، مخالفت‌های متعددی با کارلوس کی‌روش وجود خواهد داشت. تاج حتی اگر بتواند هیأت رئیسه را نیز به آوردن کی‌روش راضی کند، قطعا باید مقابل اظهارنظرهای افراد بیرونی فدراسیون هم بایستد.

شرایط حساس تیم‌ملی

فدراسیون فوتبال در کنار همه جلسات و تلاش‌ها برای تغییر روی نیمکت تیم‌ملی، باید وضعیت تیم را هم در نظر بگیرد. زمان زیادی تا اردوی بعدی تیم‌ملی باقی نمانده و از دست رفتن هر فرصتی می‌تواند به ضرر تیم ایران باشد. پس تاج و همکارانش باید هرچه سریع‌تر تصمیم نهایی را بگیرند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.