ترس از ناآرامی‌های اجتماعی با فرا رسیدن روزهای سرد اروپا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 5 سپتامبر 2022

نیویورک‌تایمز دوشنبه، 5 سپتامبر 2022 گزارش داد که دولت‌های اروپایی آخر هفته گذشته برای کاستن از عمق‌ بحران انرژی که به دلیل جنگ اوکراین ایجاد شده، اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، تایمز و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«اروپا برای کاهش هزینه‌های انرژی می‌تازد» و «ترس از ناآرامی‌های اجتماعی» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «آخر هفته گذشته، دولت‌های اروپایی برای کاهش شوک هزینه‌های فزاینده نجومی و عمیق‌تر شدن بحران انرژی که به دلیل جنگ در اوکراین ایجاد شده است، اقدام و تلاش کردند برای احتمال ناآرامی‌های اجتماعی با فرا رسیدن روزهای سرد آماده شوند. با تلاش اروپا برای کاهش وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه و اولین اعتراضات گسترده در مورد هزینه‌های انرژی در این قاره، دولت‌ها در حال رقابت برای یافتن چاره‌ای موقت پیش از پاییز و زمستان هستند. وزرای انرژی اتحادیه اروپا نشستی اضطراری در هفته جاری برنامه‌ریزی کرده‌اند و سه کشور هم روز یکشنبه فهرست اقدامات کمکی را اعلام کردند.»

تایمز

روزنامه‌های بریتانیایی در روز دوشنبه، 5 سپتامبر، گفتند بی‌شک لیز تراس رهبر بعدی حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر آینده خواهد بود. تایمز گزارش داد اگر لیز تراس، یکی از دو کاندیدای نخست‌وزیری بریتانیا، در رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و تکیه زدن بر مسند نخست‌وزیری بریتانیا  پیروز شود، به سرعت به سمت اجرای سیاست‌های اقتصادی جدید حرکت خواهد کرد. این روزنامه گفت وزیر خارجه کنونی بریتانیا که شانس بسیاری برای پیروزی دارد، بسته حمایتی گسترده‌ای برای مقابله با افزایش هزینه‌های انرژی ارایه خواهد کرد.

فایننشال‌تایمز

«کوارتنگ، متحد تراس می‌گوید او دستی مطمئن در مالیه عمومی است» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است که گفته: «یکی از متحدان لیز تراس، برنده احتمالی رقابت رهبری محافظه‌کاران بریتانیا، می‌گوید که او «دستی قابل اعتماد» در خزانه کشور خواهد بود.» به گفته این روزنامه، کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی فعلی بریتانیا که به‌ شدت انتظار می‌رود در دولت تحت رهبری تراس به عنوان وزیر دارایی منصوب شود، به بازارها اطمینان داده است که لیز تراس در زمینه مالیه عمومی چالش و شوک ایجاد نخواهد کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.