قهرمان نمی‌خواهد از کورس عقب بیفتد

استقلال-پیکان؛ حساسیت در آخرین مسابقه هفته پنجم لیگ برتر

آخرین دیدار از هفته پنجم لیگ برتر حساسیت بالایی دارد و در سرنوشت جدول رده‌بندی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش شهروندآنلاین، آخرین مسابقه از هفته پنجم لیگ برتر ‌سه‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی بین دو تیم همشهری استقلال و پیکان تهران برگزار خواهد شد.

یک دربی دیگر در پایتخت که البته با دربی اصلی تهران بین دو تیم پرسپولیس و استقلال تفاوت‌های زیادی دارد. البته که پیکان هم از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار فوتبال کشور است. هر دو تیم 7 امتیازی هستند و پیکان به دلیل تفاضل گل کمتر  یک پله پایین‌تر از آبی‌پوشان پایتخت در رده پنجم ایستاده است.

پیکان امسال هم مثل فصول گذشته با چهره‌ای کاملا جوان و با تعداد زیادی بازیکن دهه هشتادی پا به رقابت‌های لیگ برتر گذاشته اما سبک بازی این تیم نشان می‌دهد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. بالانشینی پیکان یک خطر بزرگ برای استقلال است و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی در این مسابقه رخ خواهد داد.

از نظر مهره و خرید ستاره‌های گرانقیمت دو تیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. با این حال ساپینتو، مربی پرتغالی استقلال هنوز با تیم ایده‌آل هواداران فاصله دارد. او هفته گذشته با انتقاد از شیوه بازی استقلال فصل قبل خودش را به حاشیه کشاند و منتقد فرهاد مجیدی شد، هرچند بعدا سعی کرد گفتارش را به نوع ترجمه! ربط بدهد.

استقلال در صورت پیروزی در این بازی خانگی 10 امتیازی خواهد شد اما بردن پیکان کار راحتی نیست هرچند استقلال با فرهاد مجیدی دو بار این تیم را در لیگ‌برتر و جام‌حذفی شکست داد و یک مسابقه هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

شرزود تمیروف، بازیکن فصل گذشته پرسپولیس شاید در این بازی یک چهره ویژه برای پیکان باشد. در آن‌سوی میدان هم ارسلان مطهری می‌تواند این نقش را بازی کند. مهاجمی که در لیست مازاد قرار گرفت و حتی اجازه تمرین کردن به او ندادند اکنون انگیزه‌های بسیاری برای اثبات خودش دارد.

کارشناسان معتقدند که مربی پرتغالی استقلال هنوز ترکیب اصلی تیمش را نشناخته و برخی دیگر از نبود هافبک‌های مقتدر و بازیساز در استقلال انتقاد می‌کنند. استقلال سه‌شنبه شب فرصت پیروزی دارد بخصوص اینکه این بازی مقابل هواداران استقلال برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ دیدار استقلال و پیکان ساعت 19 روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.