اسکان 4 هزار زائر اربعین توسط هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات از ارائه خدمات مربوط به اسکان زائران اربعین در مرزهای خروجی خبر داد

مهدی ولی‌پور درباره خدمات امداد و نجات ارایه شده به زائران اربعین حسینی گفت: از روز یکم تا سیزدهم شهریور ماه در مجموع چهار هزار و ٢٠٠ نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مرزهای خروج اربعین و مسیر راهپیمایی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ٩۶ نفر خدمات مربوط به اسکان را دریافت کرده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ او با بیان اینکه دو تن از مراجعه‌کنندگان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: دو نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند. همچنین طی این مدت برای 100 نفر نیز تست قند و فشار خون انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به فعالیت 1205 مرکز عملیاتی ثابت و موقت این جمعیت برای عملیات رویداد عظیم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: از این تعداد 1149 مرکز در داخل کشور و ۵۶ مرکز نیز در خاک عراق فعالیت می‌کنند.

او با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات مطلوب به زائرین حسینی تصریح کرد: 4600 نفر نیروی عملیاتی امدادی در این ایام در روز وظیفه خدمت رسانی به عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بر عهده دارند. 574 پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در جاده‌های کشور نیز برای خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی آماده‌اند.

ولی‌پور به استقرار ۱۰ قرارگاه مرزی در مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا با اعزام و استقرار بیش از سه هزار نیروی تخصصی کادر درمان به کشور عراق نیازهای درمانی زائران اباعبدالحسین(ع) را مرتفع کنیم./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.