کدام منطقه رکوردداران قیمت مسکن در تهران است؟

بانک مرکزی از کاهش ۲۴ درصدی تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در مردادماه امسال نسبت به ماه قبل خبر داد و اعلام کرد: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در مردادماه به ۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش شهروند آنلاین، بانک مرکزی گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مردادماه سال ۱۴۰۱» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بود که حاکی از افزایش ۲.۵ درصدی نسبت به ماه قبل است.

تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به حدود ۷.۸ هزار واحد مسکونی بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۴ درصد کاهش و ۴۲.۳  درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مردادماه امسال حاکی از آن است که از مجموع ۷۸۲۵ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت بها سهم  ۲۸.۹ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. با این وجود سهم مذکور در مقایسه با مردادماه سال قبل حدود ۴.۳ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با عمر بالا در گروه‌های ۱۱ تا ۱۵ و بیشت از ۲۰ سال افزوده شده است.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در مردادماه امسال نشان می‌دهد  که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان به‌ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۱.۶ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ و ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان با ۱۱.۵ و ۱۰.۳ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

بیشترین قیمت هر متر خانه در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران مربوط به منطقه یک با قیمت ۸۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و کمترین آن با ۲۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در مردادماه سال جاری شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نشان دهنده رشدی معادل ۴۵.۲ و ۵۰.۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است. لازم به توضیح است که رشد ماهانه شاخص مزبور در مردادماه در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتیب معادل ۴.۶ و ۴.۷ درصد است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.