تردد مرزی 1.1 میلیون نفری زائران اربعین

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از ابتدای شهریور تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زمینی و هوایی به عتبات عالیات مشرف شده اند که تاکنون ۱۶۰ هزار زائر به کشور برگشته‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین،سردار شرفی افزود: ۶۰ درصد تردد‌ها در مرز زمینی مهران صورت گرفته و مرز‌های شلمچه و سپس چذابه نیز مرز‌های بعدی پرتردد برای زائران بوده است.

او در ادامه از اعمال محدودیت تردد در محور ایلام به مهران خبر داد و گفت: کامیون‌ها و تریلی‌های حامل مواد غذایی از دیشب ممنوعیت تردد به مرز مهران دارند و موکب دارانی که قصد خدمت در کربلا را دارند، باید از مرز سومار و خسروی تردد کنند.

سردار شرفی به ظرفیت پارکینگ‌های اختصاصی در ورودی شهر مهران اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های شخصی تکمیل شده و اجازه ورود خودرو‌های شخصی به داخل شهر مهران داده نمی‌شود.

او به تشریح روند صدور گذرنامه پرداخت و اظهار کرد: صدور گذرنامه ویژه اربعین به شرایط پایدار رسیده و گذرنامه ۲۴ ساعته صادر می‌شود. به هیچ وجه گذرنامه ویژه اربعین در مرز‌ها صادر نمی‌شود.

سردار شرفی در ادامه تاکید کرد:اتباع خارجی غیر مقیم فقط از طریق مرز‌های هوایی می‌توانند به عتبات عالیات مشرف شوند.

او در پایان گفت: مشکل تردد اتباع خارجی مقیم کشورمان در مرز شلمچه هنوز برطرف نشده است و در حال رایزنی برای حل مشکل آنها هستیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.