ایران در زمره قدرت‌های برتر پهپاد وموشک‌های نقطه‌زن

سردارحاجی زاده گفت: در تولید رادار جزو ۲۰ کشور برتر جهان و در زمینه پهپاد و موشک‌های نقطه زن در زمره قدرت‌های برتر هستیم، اینها هیچ کدام اتفاقی و تصادفی نبوده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛سردارحاجی زاده گفت:در حوزه فضایی در کمتر از سه سال ماهواره را در مدار قرار دادیم، در تولید رادار جزو ۲۰ کشور برتر جهان هستیم و در زمینه پهپاد و موشک‌های نقطه زن در زمره قدرت‌های برتر هستیم، اینها هیچ کدام اتفاقی و تصادفی نبوده است. سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم بازدید رئیس، اساتید و نخبگان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از پارک ملی و فن آوری نیروی هوافضای سپاه گفت: اکنون موقع کار و اقدام است و در چنین فضایی هیچ توجیهی برای کوتاهی و ترک عمل قابل قبول نیست.

او افزود: همکاری دانشگاه و حوزه دفاع در کشور از همان دوران دفاع مقدس شکل گرفته است به طوری که نخستین گروه نقشه‌برداری در حوزه موشکی در دوران دفاع مقدس از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بوده است.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: در حوزه‌های همکاری دانشگاه و دفاع، به موفقیت‌های خوبی رسیده ایم و به جرات می‌توان گفت اگر ما از وارد کننده سیم خاردار به صادر کننده فن‌آوری رسیده ایم و با طی مرز‌های دانش، دشمن را در فاصله بیش از هزار کیلومتری با هوش مصنوعی از پای درآوردیم، از ارتباط با دانشگاه حاصل شده است.

او با بیان اینکه درصد زیادی از اتلاف سرمایه‌های کشور در برخی از برهه‌ها، ناشی از سوء مدیریت و یا پروژه‌های تحمیلی بوده است، گفت: باید در دانشگاه، پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها به سمت رفع این گونه مشکلات سوق پیدا کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست کمک دولت و رئیس جمهور محترم از دانشگاه‌ها علاوه بر بخش‌های دانش بنیان، برای حل معضلات در عرصه مدیریتی کلان کشور نیز کمک فکری بدهید، زیرا طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهیان و نخبگان کشور، همواره دلسوزانه و فراجناحی تلقی می‌شود.

او در پاسخ به سوالی پیرامون علوم فضایی تصریح کرد: با توجه به واقعیت‌های امروز جهان و افق پیش رو، ما محکوم به انجام کار و تحقیقات فضایی هستیم و این یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور است که پیامد‌های آن در زمینه‌های مختف کشاورزی، کنترل سیل و … راهگشا است.

سردار حاجی زاده گفت:نیروی هوا فضای سپاه هم از جنبه تکنیکی و تجهیزاتی و هم کاهش اثرات سوء و امواج راداری از استاندارد‌های بسیار بالایی برخوردار است و مطالعات فراوانی در این زمینه از جمله کاهش توان خروجی رادار‌های بومی نسبت به توان خروجی رادار‌های غیری بومی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت، داشته است.

او در ادامه گفت: اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان می‌توانند با اولویت بندی پروژه‌های کاربردی و تمرکز نسبت به آنها تا حصول نتیجه را در دستور کار قرار دهند.

فرمانده نیروی هوا فضا با تشریح وضعیت و تحولات منطقه گفت:امروز وضعیت منطقه، وضعیت بسیار خوبی است، ما یک دهه پر چالش که شروع آن با تحریم‌های فلج کننده اوباما و در ادامه اقدامات تنش افزا در منطقه و فشار حداکثری ترامپ و ترور مذبوحانه شهید حاج قاسم سلیمانی و خروج از برجام ادامه پیدا کرد را با تدبیر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در پیگیری راهبرد مقاومت فعال سپری و سیلی‌های محکمی را بردشمن وارد کردیم و موازنه منطقه تغییر یافته است. بطوری که تا سال‌های اخیر برخی رژیم‌های وابسته منطقه که به دنبال ائتلاف با آمریکا و اخیرا رژیم صهیونیستی با رویکرد آفندی برابر ایران بوده اند، امروز از حوزه آفندی به حوزه پدافندی تغییر رویکرد داده اند.

او خاطرنشان کرد: امروز دشمن اذعان دارد که فشار حداکثری شکست خورده و ایران برتری هوایی ما را بعد از ۸۰ سال به دست گرفته است و به یک قدرت بلامنازع تبدیل شده است و به گفته بعضی از سران کشور‌های عربی مبدا تاریخ باید قبل و بعد از سرنگونی هواپیمای جاسوسی گلوبال هاوک تعیین شود.

سردار حاجی زاده بازدارندگی را مانند دوچرخه سواری توصیف و تصریح کرد: در حین دوچرخه سواری اگر رکاب نزنیم، واژگون می‌شویم و باید حرکت ما در قدرت افزایی بازدارنده مستمر باشد، زیرا خباثت‌های دشمن ادامه دارد.

سردار حاجی زاده یاد آورشد:  با هدف گذاری دقیق، مدیریت نظام‌مند، تمرکز و استعداد یابی و اقدام جهادی و در تعامل با نخبگان و دانشگاه‌های کشور به این نتایج دست یافته ایم و با این فرمول می‌توان مشکلات کشور را در سایرحوزه‌ها نیز مرتفع کرد و منشا همه این دستاورد‌ها دانشگاه‌ها و نخبگان این مرز و بوم هستند که برای پاسخ به نیاز‌های کشور بایستی همچنان پای کار باشند.

گفتنی است در این مراسم رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، چارچوب توسعه همکاری‌های بین دو سازمان را مورد توافق قرار دادند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.