کی‌روش نیامده، خانه‌تکانی را آغاز کرد

سرپرست تیم‌ ملی می‌رود و دستیاران خارجی می‌آیند؛ نکونام جایگزین احتمالی هاشمیان

کارلوس کی‌روش یکشنبه هفته آینده به تهران می‌رسد، اما او قبل از حضورش در ایران تغییرات در تیم ملی را شروع کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، اگرچه سایت فدراسیون فوتبال هنوز خبر رسمی توافق نهایی با کارلوس کی‌روش برای سرمربیگری تیم ملی را منتشر نکرده و مدیران فدراسیون نیز در این‌باره اظهار نظری نداشته‌اند، اما حضور این مربی قطعی است و سرمربی محبوب پرتغالی در سومین جام جهانی متوالی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست.

خبر رسمی سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی ایران را محمد جماعت، مدیر رسانه این تیم در توییتر خود اعلام کرد و حالا همه منتظر اعلام آن از سوی مهدی تاج در نشست خبری صبح پنجشنبه هستند؛ نشستی که در آن بالاخره سکوت رئیس جدید فدراسیون فوتبال شکسته خواهد شد و درباره مسائل مختلف از جمله شرایط جدید تیم ملی در فاصله کوتاه تا اردوی شهریورماه صحبت می‌کند.

طبق اخبار رسیده از فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش قرار است روز یکشنبه هفته آینده از موزامبیک به تهران برسد و رسما کارش را استارت بزند. او البته قبل از حضور در ایران درباره همه موضوعات با مدیران فدراسیون توافق کرده و با رسیدن به فرودگاه تهران سریعا مهیای حضور در اردوی آینده تیم ملی خواهد شد.

نکته قابل توجه اما این است که کی‌روش قصد دارد از اختیارات خود برای نیمکت استفاده کند و دست به تغییرات گسترده بزند. مدیر تیم، دستیاران و شاید سایر اعضای تیم تغییر کنند و شاهد یک کادر جدید در تیم ملی باشیم.

استیلی رفتنی شد؛ چه کسی مدیر می‌شود؟

اولین فردی که جدایی‌اش با رفتن اسکوچیچ قطعی است حمید استیلی است. مدیر تیم ملی که در زمان سرپرستی میرشاد ماجدی به این سمت نایل شد، حالا بدون آنکه رسما به او اعلام شده باشد،‌ برکنار شده و دیگر قرار نیست با فدراسیون فوتبال همکاری داشته باشد.

استیلی حالا همراه با اسکوچیچ از تیم ملی جدا می‌شود تا رنگ حضور در جام جهانی را نبیند. مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون و همچنین بهرام رضاییان، عضو هیات رئیسه، دو گزینه اصلی سرپرستی تیم ملی هستند. نبی در گذشته نیز کنار کی‌روش به عنوان مدیر تیم ملی حضور داشته و از طرفی رضاییان نیز به خاطر واقف بودن به شرایط تیم ملی در ماه‌های گذشته، شانس سرپرستی دارد. به هر ترتیب طی روزهای آینده یکی از این دو نفر به عنوان سرپرست کارش را شروع خواهد کرد.

دستیاران خارجی جدید در راهند

طبیعی است با جدایی دراگان اسکوچیچ از تیم ملی دستیاران کروات او نیز جدا شوند و به کشور خود برگردند. مساله مهم اما درباره دستیاران ایرانی اسکوچیچ است. او مربی بدنساز، آنالیزور و برخی دیگر از اعضای کادر خود را از بین نفرات ایرانی انتخاب کرده بود و حالا شرایط آنها مبهم است.

در وضعیت کنونی، کریم باقری از مربیگری تیم ملی انصراف داده و بعید است کی‌روش علاقه‌ای به همکاری با قربانعلی‌پور ( مربی بدنساز) و خانبان (آنالیزور) داشته باشد. مربی پرتغالی احتمالا مثل گذشته نفرات خارجی پرتعدادی همراه خود به ایران خواهد آورد تا در کادر فنی از آنها استفاده کند.

نکونام، جایگزین هاشمیان؟

گزینه مهم دیگری که در کادر فنی تیم ملی حضور دارد و وضعیتش روشن نیست، وحید هاشمیان است. هاشمیان در سال‌های گذشته کنار مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ به عنوان دستیار ایرانی حضور داشت، اما حالا بعید است کی‌روش بخواهد با او همکاری کند. گزینه ایرانی‌ای که کی‌روش به او اعتماد بسیار دارد، جواد نکونام، سرمربی کنونی فولاد محسوب می‌شود.

نکونام که همیشه از کی‌روش به نیکی یاد کرده و خیلی‌ها سبک بازی کنونی فولاد را هم مثل کی‌روش می‌دانند، تفکراتش با این مربی همخوانی دارد و به همین دلیل هیچ  بعید نیست او برای رسیدن به جام جهانی سرمربیگری فولاد را رها کند و به عنوان دستیار ایرانی در کنار کی‌روش قرار بگیرد. این موضوع قرار است به زودی مورد بررسی قرار بگیرد و تصمیم نهایی درباره‌اش اتخاذ شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.