سرنوشت تلخ اسکوچیچ در انتظار مهدوی‌کیا

مدیران فدراسیون علاقه‌ای به تمدید با سرمربی امیدها ندارند

بعد از برکناری دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی امید کارش را از دست خواهد داد و مهدوی‌کیا نیز قربانی تغییرات می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، جلسه اسکوچیچ با مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال، برای اعلام برکناری مربی کروات یک نکته پنهان در خود داشت که به تیم ملی امید برمی‌گشت.

نبی در جلسه مذکور به اسکوچیچ پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را داد که دراگان این پیشنهاد را رد کرد. این مساله جدا از حواشی که در خود دارد، نشان می‌دهد مدیران فدراسیون فوتبال تصمیم به قطع همکاری با مهدی مهدوی‌کیا نیز گرفته‌اند.

مهدوی‌کیا در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم سرمربیگری تیم امید را برعهده گرفت و در دوران سرپرستی میرشاد ماجدی نیز این فعالیت ادامه یافت. او اما حالا در آستانه پایان قرارداد خود قرار گرفته و به احتمال فراوان این قرارداد تمدید نخواهد شد!

اسطوره فوتبال ایران روی نیمکت تیم امید نتوانست از نظر نتیجه‌گیری شرایط خوبی را برای تیم زیر 23 ساله‌های ایران ایجاد کند. او در دو تورنمنت شرکت کرد که ضعیف‌ترین نتایج را با تیم امید گرفت و حالا هم در آستانه جدایی قرار گرفته است.

ظاهرا مهدی تاج و دستیارانش علاقه‌ای به ادامه همکاری با مهدوی‌کیا ندارند و در این‌باره هیات رئیسه را نیز با خود همراه کرده‌اند. از این رو، در حالی که قرار بود تیم امید در شهریورماه و همزمان با اردوی تیم ملی، تشکیل اردو بدهد، شاهد تمدید نشدن قرارداد با مهدوی‌کیا هستیم تا مشخص شود مدیران فدراسیون قصد دارند سرمربی جدیدی برای این تیم انتخاب کنند.

تیم امید ایران که نزدیک به 50 سال است در حسرت صعود به المپیک باقی مانده، برای رسیدن به المپیک 2024 پاریس تلاش می‌کند و احتمالا ادامه مسیر خود را با سرمربی‌ای جز مهدوی‌کیا طی خواهد کرد.

فراز فاطمی، سرپرست تیم امید که با نظر میرشاد ماجدی انتخاب شده بود، در مصاحبه خود به این مساله اشاره کرده و گفته است: «قرارداد مهدوی‌کیا 8 شهریور ماه به پایان رسید و تا به امروز اتفاقات فدراسیون و تیم ملی بزرگسالان را داشتیم. با توجه به اتمام قرارداد سرمربی، تیم ملی در شهریورماه اردویی نداشت و بعد از تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی امید در فیفا دی بعدی که آبان ماه است، اردوهای تیم ملی را از سر خواهیم گرفت.»

او افزود: «مهدوی‌کیا بیش از یک سال برای تیم ملی امید زحمت کشیده است و بضاعت فدراسیون فوتبال همین بود و به همین دلیل فدراسیون هم باید با توجه به برنامه‌های مهدوی‌کیا بررسی‌های لازم را انجام دهد و تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کند. مطمئنا پس از مشخص شدن شرایط برای تیم ملی امید، تمرینات و اردوها از سر گرفته می‌شود.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.