مشهدالرضا میزبان ۸ میلیون زائر

پیش بینی می شود در دهه پایانی صفر امسال حدود ۸ میلیون نفر زائر مشهد الرضا شوند.

به گزارش شهروند آنلاین، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال با گذشت بیش از دو سال از شیوع کرونا در دهه پایانی صفر با استقبال چشمگیر زائران رو به روخواهیم بود، به طوری که براساس پیش‌بینی‌ها حدود ۸ میلیون نفر زائر وارد مشهد الرضا خواهند شد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد که در دومین نشست کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد زائران پیاده دهه آخر صفر در اداره کل صدا و سیمای خراسان رضوی سخن می گفت، افزود: از خردادماه برنامه ریزی‌های لازم بین دستگاه های خدمت رسان برای میزبانی کریمانه از ۸ میلیون زائر آغاز شده است.

گنابادی نژاد با بیان اینکه ۵۲ درصد از فضای اقامتی کشور در مشهد وجود دارد؛ گفت: ۱۲۸ هزار تخت در اقامتگاه‌های رسمی مشهد آماده خدمت رسانی در دهه پایانی صفر است، اما با توجه به استقبال میلیونی زئران این ظرفیت به تنهایی پاسخگو نیست.

او گفت: در ایام عید نوروز مشهد به طور متوسط هر شب بیش از ۱۵۰ هزار نفر زائر را اسکان داده بود که با افزایش ظرفیت اسکان در دهه پایانی صفر این آمار به اسکان شبانه ۶۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

گنابادی نژاد افزود: کمیته های مختلف ستاد اربعین خراسان رضوی از جمله شهرداری با ۱۵ سالن ورزشی، آموزش و پرورش با ۸۰۰ مدرسه و میراث فرهنگی با ظرفیت هتل ها و اقامتگاه های رسمی در کنار ظرفیت حرم مطهر ، مساجد و حسینیه ها آمادگی لازم را برای اسکان زائران دارند.

معاون امور زائران استانداری با اشاره به تامین، توزیع و کنترل و نظارت ارزاق مورد نیاز زائران در اطراف حرم رضوی گفت: ۵۰۰ نقطه در محدوده مرکزی حرم مطهر رضوی شناسایی شده تا ارزاق ارزان قیمت به زائران و مسافران ارائه شود.

او ادامه داد: طبق دستور ویژه استاندار به معاونت اقتصادی و فرمانداری، اداره کل غله، صمت و جهاد کشاورزی تامین ارزان ۱۵ قلم عمده کالا در این ایام انجام می گیرد.

فعالیت شبانه روزی ۳۲ داروخانه در اطراف حرم رضوی

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در خصوص آمادگی حوزه بهداشت و درمان در این ایام گفت: ۳۲ داروخانه و ۱۹ درمانگاه در مشهد و ۱۳۵ ایستگاه سلامت در استان، در دهه آخر صفر آماده خدمت رسانی به زائران امام هشتم هستند.

جعفرنژاد گفت: در تمام موکب های دهه پایانی صفر رابط سلامت حضور دارد تا هر موکب به صورت مکرر خود کنترلی زائران را داشته باشد.

آمادسازی دستگاه های دولتی برای خدمات به زائران، اطلاع رسانی حداکثری به زائر از مبدا تا مبدا در حوزه های درمان، ارزاق، حمل و نقل، اسکان و… محورهای گفتگوی اصحاب رسانه با اعضای ستاد اربعین بود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.