پایان خوش یک کودک‌ربایی در پایتخت

زن سارق دختربچه 6 ساله را ربود و از خانواده‌اش درخواست پول کرد

چندین ساعت با دختربچه 6 ساله در خیابان‌ها می‌گشت. قصدش فقط اخاذی و سرقت بود. دختربچه را از کنار مادربزرگش در مسجد دزدید و به همراه کیف‌زن میانسال فرار کرد. ولی بازهم به طلاها و پول‌های داخل کیف قانع نشد. او با خانواده این دختربچه تماس گرفت و درخواست پول کرد. وقتی پلیس، پارک را محاصره کرد این زن در نهایت تسلیم شد و کودک را در همان پارک رها کرد. حالا تجسس‌ها برای دستگیری این زن کودک‌ربا آغاز شده است. این در حالی است که دختربچه صحیح‌وسالم تحویل خانواده‌اش شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ ماجرا به چند روز پیش برمی‌گردد. زن میانسال به پلیس مراجعه کرد و خبر از ربوده شدن نوه‌اش داد. او در این باره به ماموران پلیس گفت: «با نوه‌ام برای خواندن نماز به مسجد رفتیم. زن جوانی به ما نزدیک شد و شروع به صحبت کرد. او گفت که برای نذری غذا دارد. من می‌خواستم نماز بخوانم. این زن هم گفت تا شما نماز بخوانید نوه‌تان همراه من بیاید تا به او غذای نذری بدهم. من هم احساس کردم زن معتقد و خوبی است.

برای همین به او اعتماد کردم. آنها با هم رفتند و من هم مشغول نماز شدم. مدتی گذشت ولی خبری از آنها نشد. به حیاط رفتم. ولی خبری نبود. آن زن، نوه‌ام را برده بود. کمی که گذشت فهمیدم که کیفم هم نیست. درون کیفم پول،  طلا و کارت عابربانکم بود. حتی رمزش را هم نوشته بودم و داخل کیفم گذاشته بودم. تازه فهمیدم که آن زن سارق است و نوه‌ام با کیفم را برده است.»

نجات کودک پس از 6 ساعت

در پی اعلام این کودک‌ربایی در خیابان «خراسان» بلافاصله تیم عملیاتی کلانتری مولوی به محل اعزام شدند و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. در تحقیقات میدانی از محل جغرافیای جرم و بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد دختربچه زمانی که از مسجد خارج شده است توسط خانمی ربوده شده و از محل دور شده‌اند. تجسس‌های پلیسی به صورت اختصاصی در این خصوص آغاز شد.

این در حالی بود که ساعتی بعد خانواده دختربچه به پلیس اعلام کردند که زن کودک‌ربا با آنها تماس گرفته و درخواست 500 میلیون تومان پول کرده است. او شماره کارت مادربزرگ بچه را که داخل کیف بود، به خانواده کودک داده تا پول را در آن حساب واریز کنند. بلافاصله ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. حتی رئیس اداره یازدهم نیز وارد عمل شد. با پیگیری و اقدامات فنی پلیسی در کمتر از 20 دقیقه مشخص شد فرد رباینده در محدوده شهرری حضور دارد. 6 ساعت از این کودک‌ربایی گذشته بود که در نهایت این زن در همان پارک شناسایی شد.

تحقیقات برای شناسایی متهم

ماموران پلیس، پارک را محاصره کردند و از این زن خواستند که خودش را تسلیم کند. سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه این زن با اطلاع از اینکه پلیس درصدد دستگیری او است، گفت: «متهم به‌ناچار دختربچه را در محلی که ربوده بود منتقل و رها کرد. این کودک نیز در کمال صحت‌وسلامت به آغوش گرم خانواده برگردانده شد.

با بررسی‌های پلیسی مشخص شد زن سارق در ابتدا به بهانه‌های غذای نذری کودک 6 ساله را فریب داده است. او سپس با نافرجام ماندن نقشه‌اش،  طلاهای این کودک و مقداری پول که داخل کیف همراه او بوده را در محل سرقت رها کرده است. در حال حاضر نیز تلاش برای دستگیری متهم ادامه دارد و پرونده برای  بررسی تخصصی به اداره 11  پلیس آگاهی تهران ارسال شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.