4.5 میلیون نفر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

پیش‌بینی‌ها از حضور ۴.۵ میلیون تهرانی در مسیر راهپیمایی دلدادگان حسینی حکایت دارند

سرتیپ دوم پاسدار محمود توکلی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران بزرگ، عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی همایش دلدادگان حسینی گفت: از سال ۹۱ با ایده بچه‌های بسیج و مسجدی‌های جنوب تهران این پیاده‌روی پایه‌گذاری شد و سال به سال گسترش یافت و در سال ۹۸ به اوج خود رسید.

به گزارش شهروند آنلاین؛ توکلی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته و در پیک کرونا، این راهپیمایی با محدودیت برگزار شد اما امسال با شکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود و در این راستا ستاد راهپیمایی جاماندگان در تهران بزرگ از ۲ ماه پیش جلسه را تشکیل داد و موضوع را در قالب ۷ کمیته ساماندهی کرد.

به گفته توکلی، کار ثبت‌نام از مواکب ۲ روز پیش به اتمام رسید و ۹۰۰ موکب ثبت‌نام شد و طی ۲ روز آینده جانمایی آنها به اتمام می رسد. او ادامه داد: کمیته‌های هفتگانه جلسات خود را برگزار می‌کنند و آنچه مهم است و همه باید به آن توجه کنیم حضور خودجوش مردم در این راهپیمایی است. همانطور که ایده اولیه توسط گروهی از مردم شکل گرفت کماکان باید بر مردمی بودن این مراسم اصرار کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران بزرگ با اشاره به مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، پلیس، هلال احمر و مترو، گفت: راهپیمایی یک مسیر اصلی دارد که از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(س) از مسیر خیابان فدائیان اسلام است.

توکلی با بیان اینکه مسیرهای اصلی امسال بیشتر از فرعی مورد توجه بوده، افزود: از ۹۰۰ موکب نزدیک ۶۰ درصد مواکب پذیرایی هستند و از صبح تا زمانی که جمعیت در مسیر باشد پذیرایی انجام خواهد شد. او یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد بزرگترین راهپیمایی در تهران با حضور ۴.۵ میلیون نفر باشیم.

توکلی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مواکب و ایستگاه‌های پیش‌بینی شده، گفت: در مسیری که به عهده تهران بزرگ است هشت کانون متمرکز داریم و بقیه مواکب ساماندهی می‌شوند تا در نقاط مختلف سرویس‌دهی ویژه داشته باشند. فضاسازی گسترده با استفاده از تصاویر شهدا انجام خواهد شد چراکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم. موضوعات فرهنگی چهارپایه‌خوانی، تعزیه‌خوانی، شبیه‌سازی و نوای سنج و دمام‌زنی نیز از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه و برگزار می‌شود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.