توقف صدور گذرنامه ویژه اربعین

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: به علت مخاطراتی که برای امنیت و سلامت زائرین به وجود آمد همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائرین به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شد و از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار اشرفی افزود:همه سفرهای پایانه های مسافربری به سمت مرزهای عراق لغو می شود، و وجه بلیت خریداری شده هموطنان عزیز به آنان مسترد خواهد شد. عزیزانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند.

فرمانده قرارگاه فراجا گفت: با توجه به شرایط و وضعیتی که در مرز خسروی و مهران برای زائرین عزیز پیش آمد و موجب ناراحتی و مشکلات تنفسی برای عده‌ای از زائرین عزیز به خصوص زنان و کودکان شد و ظرفیت بسیار محدودی که طرف عراقی داشت و امکان ادامه خدمت مناسب برای زائرین عزیزمان از طرف عراقی میسر نشد، وزیر محترم کشور به همراه رئیس محترم ستاد مرکزی اربعین به کشور عراق سفر کردند اما پس از تلاش‌ها و فعالیت‌های دیپلماسی، متاسفانه فراهم آوردن شرایط مطلوب برای آرامش و امنیت زائرین عزیز کشورمان برای طرف عراقی مقدور نبود و به خاطر حفظ سلامت زائرین عزیز محدودیت‌هایی برای سفر زائرین به عتبات عالیات به وجود آمد.

سردار شرفی افزود: زائرانی که هم اکنون در مسیر هستند و به سمت پایانه‌های در حال حرکت هستند به شرطی که سلامتی آنان به خطر نیفتد با پیگیری‌های لازم می‌توانند به تدریج از مرز خارج شوند.

فرمانده قرارگاه فراجا از هموطنان خواست: به سمت پایانه‌های مرزی حرکت نکنند و در صورت تغییر شرایط و برگشت به شرایط پایدار تصمیمات جدید اطلاع رسانی خواهد شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.