نیاز روزانه ۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا، اوج بازگشت زائران اربعین را ۱۸ تا ۲۴ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به انبوه جمعیت و مدیریت زمان در موج بازگشت، پیش بینی می شود روزانه به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز باشد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در جلسه ستاد اربعین که در مرکز مانیتورینگ شهر مهران با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از مسئولان و فرماندهان کشوری و استانی برگزار شد، اظهارداشت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حوزه راهبردی تمام سعی خود را برای تسهیل تردد و تامین و حفظ  نظم و امنیت زائران ابا عبدالله الحسین (ع) انجام می دهد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا تصریح کرد: امروز که در مرحله اجرا هستیم هماهنگی‌ها و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های متولی ماموریت بزرگ اربعین وجود دارد. در همین راستا پلیس نیز با تمام توان تلاش می کند تا خدمات رسانی مناسبی برای زائران انجام دهد.

او با بیان اینکه از ۱۸ تا ۲۴ شهریور ماه جاری با اوج برگشت زائران اربعین مواجه خواهیم شد، گفت: با توجه به انبوه جمعیت پیش‌بینی می شود برای جابه‌جایی زائران به شهرستان‌های عقبه، روزانه نیاز به حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس باشد و این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه ای شود تا موجب نارضایتی نشود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تاکید کرد: با توجه به تعدد تردد خودروهای زائران اربعین در محورهای مواصلاتی باید تدابیری نظیر تهیه خودروهای سیار سوخت رسان و امدادگر برای تسهیل تردد و روانسازی ترافیک در نظر گرفته شود تا مانع ایجاد گره ترافیکی شویم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه زمان حضور و بازگشت زائران بسیار مهم است و باید به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی شود تا خلل یا مشکلی ایجاد نشود، یاد آور شد: با توجه به ترافیک در محدوده شهری مهران نیاز است تا تدابیری اندیشیده شود که منجر به افزایش توان خدمات رسانی بهینه مواکب به زائران شود.

او با بیان اینکه ۳۰ هزار  نیروی پلیس با نهایت عشق و علاقه به آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در ماموریت عظیم اربعین حسینی در حال خدمات رسانی به زائران هستند، گفت: با لطف و عنایت الهی تمامی طرح های انتظامی در حال اجرا است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.