ارسال یخ و آب آشامیدنی به بخش عراقی مرز شلمچه

مسئول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: ۲۰۰ قالب یخ و یک تریلی آب معدنی به صورت اضطراری به بخش عراقی مرز شلمچه ارسال شد.

به گزارش شهروند آنلاین،حجت الاسلام سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: در صورت اعلام نیاز کشور عراق آمادگی کامل را برای انتقال آب شرب و یخ داریم.

او گفت: به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و با توجه به هوای بسیار گرم در منطقه و نبود سایه‌بان، چنانچه طرف عراقی نسبت به تامین خودرو برای انتقال زائران تا شهر بصره اقدام کند کمک بزرگی به زائران خواهد بود.

او ادامه داد:امکانات ترابری از سمت عراق ضعیف است ولی از دیروز تاکنون خودروهای حمل و نقل عمومی به عراق اعزام شدند و امیدواریم با کمک‌هایی که از طرف ایران به کشور عراق شده است مشکل تردد زایران آن سوی مرز به زودی برطرف شود.

مسئول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی خوزستان افزود: موکب‌های مستقر در پایانه شلمچه در کشور عراق با تمام وجود به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

عصر دیروز پایانه مرزی شلمچه شاهد ازدحام زائران اربعین حسینی بود که عبور آنها را به دلیل نبود امکانات لازم به ویژه وسایل حمل و نقل برای انتقال زیران از شلمچه به شهرهای مقدس عراق، در ساعاتی دچار وقفه کرده بود.

پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق، و پایانه مرزی چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان، ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.