کردستان عراق پذیرای زائران ایرانی

منطقه کردستان عراق برای نخستین بار از زائران ایرانی میزبانی می‌کند و به آنها خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از العالم، منطقه کردستان عراق برای نخستین بار از زائران ایرانی اربعین امام حسین (ع) میزبانی می‌کند. زائران از دو گذرگاه بین المللی باشماخ و حاج عمران وارد عراق می‌شوند. موکب‌هایی در مناطق مرزی راه اندازی شده است که پذیرای زائران است و به آنها خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

زائران امام حسین (ع) برای زیارت اربعین به سوی گذرگاه‌های مرزی عراق می‌روند و مقصدشان کربلای مقدس است. این نخستین بار است که زائران جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه‌های بین المللی باشماخ و حاج عمران وارد منطقه کردستان عراق می‌شوند. استاندار اربیل و سرکنسول ایران برای خوشامد گویی به زائران به استقبال آنها رفتند.

امید خوشناو استاندار اربیل گفت: چند روزی است که ما برای استقبال از برادران ایرانی که به مقصد کربلای معلی از گذرگاه‌های مرزی عبور کرده‌أاند، در حال آماده شدن و تهیه تجهیزات هستیم. ما برای استقبال از آنها کاملا آمادگی داریم. ازآنجایی که این نخستین باری است که زائران ایرانی از دو گذرگاه باشماخ و حاج عمران گذر می‌کنند، گروه‌های پزشکی، لباس و غذا برای زائران تهیه کرده ایم و با کمک گروه‌های راهنمایی و رانندگی جاده را آماده کرده ایم. زائران ایرانی برادران ما هستند و کردستان خانه آنهاست و ما برای خدمت رسانی به آنها همواره آماده ایم.

دولت منطقه کردستان برای استقبال از زائران دولت دوست و همسایه یعنی ایران و تسهیل سختی‌های راه طولانی برای رسیدن به کربلای مقدس به سرعت شروع به آماده شدن کرد. این نخستین بار است که زائران از گذرگاه‌های منطقه کردستان عبور می‌کنند. گروه‌های پزشکی و لوازم استراحت برای زائران تدارک دیده شده است و گروه‌های امنیتی مسئول حفظ امنیت و سلامت آنها هستند تا به راحتی بتوانند فریضه خود را ادا کنند.

نصر الله رشنودی، کنسول ایران در اربیل گفت: از زمان ورود زائران از گذرگاه مرزی الحاج عمران به منطقه کردستان عراق برادران کرد از آنها استقبال می‌کنند، استقبال خوب است و کار‌های زائران به سرعت انجام می‌شود پس از آن به این مکان در اربیل منتقل می‌شوند و اینجا زائران استراحت می‌کنند و غذا در اختیارشان قرار داده می‌شود و در روز دوم به وسیله خودرو‌های عراقی به کربلا مشرف می‌شوند.

مشتاق الساعدی، هماهنگ کننده استقبال از زائران اربعین امام حسین علیه السلام نیز گفت: از دولت کردستان عراق، آقای نیچروان بارزانی، همه مراجع حمایت کننده و نهاد‌های خدماتی به سبب خدمت به زائران امام حسین (ع) قدردانی می‌کنیم. این اقدامی ملی است که میان ایرانی و عراقی تفاوتی قائل نمی‌شویم همه آنها میهمان ما هستند.

بیش از ۲۰ هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران وارد این منطقه می‌شوند و مراجع دولتی از طریق گذرگاه‌های مرزی در منطقه کردستان عراق از آنها استقبال می‌کنند، این مراسم در حالی برگزار می‌شود که دل‌ها از یاد و خاطره روز اربعین سرور آزادگان امام حسین (ع) منقلب و دگرگون است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.