پایان فصل 70 ساله تاریخ بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه اول روزنامه‌های جهان، جمعه 9 سپتامبر 2022

چندین روزنامه انگلیسی، از جمله گاردین، تصویر ملکه را از آغاز سلطنتش انتخاب کرده‌اند. پرتره قدرتمندی که توسط سر سسیل بیتون گرفته شده است، این عکس ملکه را نشان می‌دهد که تاج خود را بر سر و عصای مراسم تاجگذاری را در دست دارد. بسیاری از سیاستمداران دنیا مرگ ملکه بریتانیا را پایان فصل مهمی از تاریخ توصیف کرده‌اند.

شهروندآنلاین-الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در 96 سالگی درگذشت.  او کهنسال‌ترین حاکم سلطنتی تاریخ بریتانیا و دارای طولانی‌ترین دوران سلطنت در تاریخ بریتانیا و دیرپاترین رئیس دولت زن در تاریخ جهان بود.

 

تایمز

تایمز یادبود مرگ الیزابت دوم را با انتشار عکسی قابل توجه از ملکه از مراسم تاجگذاری‌اش در سال 1953،کار کرده است در کنار عبارت «یک زندگی در خدمت» همچنین این روزنامه نقل قولی از پیام کریسمس او در سال 1957 را بازنشر داده است. اولین باری که از تلویزیون پخش شد: «من نمی‌توانم شما را به نبرد هدایت کنم. من به شما قانون نمی‌دهم یا عدالت را اجرا نمی‌کنم، اما می‌توانم کار دیگری انجام دهم: می‌توانم قلبم را به شما بدهم و ارادتم را تقدیم به همه این جزایر قدیمی و به همه مردم برادر و ملت‌های ما تقدیم نمایم.»

دیلی میل

دیلی میل با پرتره‌ای از ملکه متعلق به سال 1952، زمانی که شاهزاده الیزابت بود، این تیتر را انتخاب کرده است: «قلب ما شکسته است. چگونه کلمات را پیدا کنیم؟» سارا واین، ستون‌نویس روزنامه در یادداشتی احساسی این سوال را مطرح کرده و نوشته: «اندوه ما صدها احساس مختلف در خود دارد که درک همه آن سخت است.»

دیلی تلگراف

دیلی تلگراف پیام تسلیت ملکه را به خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر بازنشر می‌کند: «غم بهایی است که ما برای عشق می‌پردازیم.» جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در ادای احترام خود به این اظهارنظر اشاره و یادآوری کرد که چگونه در «تاریک‌ترین روزهای» ایالات متحده در جایگاه همبستگی خود ایستاد.

گاردین 

چندین روزنامه، ازجمله گاردین، تصویر ملکه را از آغاز سلطنت او انتخاب کرده‌اند. پرتره قدرتمندی که توسط سر سسیل بیتون گرفته شده است، این عکس ملکه را نشان می‌دهد که تاج خود را بر سر دارد و عصای مراسم تاجگذاری را در دست دارد.

میرر 

روزنامه میرر عکس جدیدتری از ملکه انتخاب می‌کند که نمایه معروف او را نشان می‌دهد. این روزنامه برخلاف تیترهای مرسوم دیگر روزنامه‌های انگلیس به یک تیتر ساده بسنده کرده است: «متشکرم».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.