زنگنه و همتی از روش جدید دولت برای تامین کالا خبر دادند

برنامه جدید ایران برای تهاتر نفت با کالا

وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی از برنامه دولت برای تهاتر (معاوضه) نفت و کالا خبر داده و اظهار امیدواری کردند که تجارت خارجی ایران افزایش یابد.

شهروند آنلاین: بیژن زنگنه وزیر نفت در نشستی مشترک با وزیران صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به موافقت رئیس جمهوری ایران با پیشنهاد وزارت نفت برای ایجاد پنجره‌ای واحد به ‌منظور واردات کالا از طریق صادرات نفت، اعلام کرد «از هفته آینده کار عملیاتی را آغاز می‌کنیم».

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه گفته است تامین کالاهای مورد نیاز کشور اعم از کالاهای اساسی و ضروری و همچنین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید، اولویت نخست تهاتر کالا با نفت است.

به گفته وی «روش تهاتر یکی از شیوه‌های کلاسیک مقابله با تحریم‌ها و توسعه تجارت خارجی کشورهاست».

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر که آمریکا برای جلوگیری از مبادلات پولی و بانکی ایران انواع تصمیمات را مد نظر قرار داده، تهاتر کالا با نفت می تواند گره‌گشا باشد.

همتی گفت: با توجه به پیشینه انجام برنامه تهاتر کالا در کشورمان، برنامه موجود در ابعادی بزرگ تر و در دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست آن شامل تامین کالاهای اساسی و مرحله دوم آن شامل کالاهای ضروری و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: با اجرای این برنامه شاهد تحول بزرگی در حوزه تجارت خارجی کشور خواهیم بود و حتماً تجارت خارجی در نیمه دوم سال افزایش می یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.