آمریکا وزارت اطلاعات را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد وزیر و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است

در پی اتهام زنی‌های بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمله سایبری به آلبانی، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب ادعا کرد امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، وزارت اطلاعات و امنیت ایران و وزیر اطلاعات این کشور (سید اسماعیل خطیب) را به دلیل انجام فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش در فهرست تحریم قرار داده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ این نهاد آمریکایی مدعی شد: در جولای ۲۰۲۲ تهدیدهای سایبری که ارزیابی می‌شود تحت حمایت ایران و وزارت اطلاعات بوده باعث ایجاد اختلال در سامانه‌های کامپیوتری دولت آلبانی شد و این دولت را وادار کرد خدمات آنلاین دولتی را برای شهروندان خود متوقف کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: حمله سایبری ایران علیه آلبانی بی‌اعتنایی به معیارهای رفتارهای زمان صلح در فضای سایبری است که خودداری از آسیب زدن به زیرساخت‌های حساس برای خدمات رسانی به عموم را شامل می‌شوند.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد ما فعالیت‌های مخرب ایران علیه ایالات متحده یا متحدان و شریکان خود را تحمل نخواهیم کرد. این تحریم های دولت بایدن در پی اتهامات بی‌پایه و اساس در حالی است که روز گذشته نیز این نهاد آمریکایی تحریم‌هایی را بر اساس اتهام بی‌اساس ارسال پهپادهای ایران برای بهره‌گیری روسیه در جنگ اوکراین و نیز در هراس از پیشرفت صنعت پهپادی ایران اعمال کرد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.