زورگیر اتوبان نیایش اعدام می‌شود؟

جلسه دادگاه پرونده سرقت و زورگیری با قمه در اتوبان نیایش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین، در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان گفت: براساس کیفرخواست صادر شده، متهم پرونده، به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده که ۲۰ فقره به روش زورگیری و تهدید بوده است. او گفت: تقاضای اشد مجازات را برای متهم دارم.

در جلسه دادگاه، حدود ۳۰ نفر از شاکیان و مالباختگان این سرقت‌ها شرکت داشتند و درخواست رسیدگی و صدور اشد مجازات برای این متهم کردند. متهم در بیست و دوم مرداد، در سرقت از خودرو ۲۰۶ یک راننده زن در ترافیک اتوبان نیایش که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شد اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه او کرده بود. سارق زورگیر، یک روز بعد از این سرقت، در تعقیب و گریز ماموران پلیس در منطقه هرندی تهران دستگیر شد.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان و اعلام شکایت شکات، قاضی صلواتی اتهام او را محاربه ازطریق کشیدن قمه و سلاح سرد و ایجاد ناامنی و مشارکت در بیش از ۴۸ فقره سرقت گوشی تلفن همراه اعلام کرد و از متهم خواست در جایگاه قرار گیرد و از موارد اتهامی خود دفاع کند. متهم در دفاع از خود گفت: از کرده خود پشیمانم و تقاضای بخشش از شکات را دارم.

همچنین وکیل مدافع متهم در دفاع از موکل خود گفت: کشیدن قمه به قصد محاربه نبوده و به قصد سرقت انجام شده است؛ بنابراین در بحث محاربه، تقاضای بخشش و رافت اسلامی را دارم اما در بحث سرقت‌ها، هر آنچه که قانون حکم کند. در پایان، قاضی صلواتی، ختم جلسه را اعلام کرد و حکم متهم پرونده در مهلت قانونی صادر خواهد شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.