انتخاب سرآمد علمی ایران در سال ۱۴۰۱/ دکتر پراپری کیست؟

دکتر محمد حقیقی پراپری، استاد تمام دانشگاه صنعتی سهند به عنوان سرآمد علمی ایران در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، فدراسیون سرآمدان علمی ایران، از سال ۱۳۹۴ با هدف دستیابی کشور به مرجعیت علمی جهانی آغاز به کار کرده است. از جمله مهم ترین اقدامات این فدراسیون، شناسایی و انتخاب محققان معتبر، متعهد و پیشرو تحت عنوان سرآمدان علمی و حمایت از آنها است.

این فرآیند سالانه و براساس فعالیت‌های سه سال گذشته (منتهی به دوره ارزیابی) انجام می‌شود و هر سال ۱۰۰ نفر به عنوان سرآمد علمی، شناسایی و در دو گروه الف و ب، متناسب با اعتبار علمی کسب کرده حمایت می‌شوند.

این برنامه با هدف افزایش کیفیت علمی کشور، افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان و کمک به توسعه کیفی علم و فناوری کشور تدوین و اجرا می‌شود.

همچنین این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند علمی و ارائه حمایت‌های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در جهان سوق دهد.

به گزارش ایرنا، پنجمین نشست سرآمدان علمی ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و سعید سرکار دبیر ستاد سرآمدان علمی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.