بیانیه جدید تروئیکای اروپایی/ مواضع اخیر ایران چشم‌انداز احیای برجام را تهدید می‌کند

سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان با انتشار بیانیه‌ای ادعا‌های خود را درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها و احیای برجام تکرار کردند.

به گزارش شهروند آنلاین،تروئیکای اروپایی امروز با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر ادعا‌های خود را درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها و احیای برجام تکرار کردند.

در این بیانیه سه کشور اروپایی مواضع ضدایرانی خود را تکرار و ادعا کردند: مواضع اخیر ایران تردید‌های جدی در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای ایجاد می‌کند. مواضع اخیر ایران با تعهدات بین‌المللی آن همخوانی ندارد و چشم انداز احیای برجام را تهدید می کند.

در ادامه این بیانیه ادعایی آمده است: متن نهایی تدوین شده توسط اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته ای ایران شامل اصلاحاتی بود که از طریق آن به حداکثر انعطاف پذیری رسیدیم. متأسفانه ایران ترجیح داد از یک فرصت مهم دیپلماتیک استفاده نکند و به تشدید برنامه هسته‌ای خود ادامه داد. مطالبات اخیر تردید‌های جدی را در مورد نیات و عزم ایران برای دستیابی به یک نتیجه مثبت در مورد برجام ایجاد می‌کند.

تروئیکای اروپایی در این بیانیه بدون اشاره به سنگ اندازی‌های طرف آمریکایی در مسیر احیای توافق و تکرار اتهامات بی اساس علیه تهران در خصوص مواد هسته‌ای مدعی شد: ایران باید به طور کامل و بدون تأخیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. این بر عهده تهران است که به سؤالات آژانس در مورد مکان همه مواد هسته‌ای پاسخ‌های فنی معتبر ارائه کند. با توجه به امتناع ایران از ورود به توافق پیشنهادی، ما با شرکای بین‌المللی خود درباره واکنش به تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران رایزنی خواهیم کرد.

پیشتر، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که پاسخ اخیر ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد احیای توافق هسته‌ای، مذاکرات را به عقب خواهد برد. همچنین، آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی خود ادعا کرد ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۹ برابر از حد مجاز فراتر رفته است. این آژانس نمی‌تواند تایید کند که برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح آمیز است. آمریکا نیز بار‌ها ادعا‌های خود درباره تسلیحات هسته‌ای در ایران را تکرار و تلاش کرده است با انداختن توپ در زمین ایران، مسئولیت خود را در خروج یک‌جانبه نپذیرد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.