چارلز سوم چه نوع فرمانروایی خواهد بود؟/ پیام تسلیت «شی» به پادشاه

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 10 سپتامبر 2022

روزنامه‌های بریتانیایی روز شنبه، 10 سپتامبر 2022، تحت تاثیر نخستین روز فرمانروایی چارلز سوم، پس از مرگ مادرش الیزابت دوم، قرار داشتند؛ روزنامه‌های آمریکایی واشینگتن‌پست و نیویورک‌تایمز هم همین‌طور: «شاه چارلز سوم چه نوع فرمانروایی خواهد بود؟ با مادرش فرق دارد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست و چاینادیلی به شرح زیر است:

گاردین

روزنامه‌های بریتانیایی روز شنبه، 10 سپتامبر 2022، تحت تاثیر نخستین روز فرمانروایی چارلز سوم، پس از مرگ مادرش الیزابت دوم، قرار داشتند. تمام صفحات اول روزنامه‌های این کشور بر شاه چارلز و اولین سخنرانی او خطاب به مردم متمرکز بودند. روزنامه گاردین نیز در صفحه اول خود تصویری از پادشاه جدید بریتانیا نشان داد که عمیقا در اندیشه است. این روزنامه بر تعهد او برای خدمت با «وفاداری و عشق» تاکید کرده است.

نیویورک‌تایمز

صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی هم متاثر از نخستین روز پادشاهی چارلز سوم در بریتانیا بودند. تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح همراه است: «پادشاه چارلز سوم روز جمعه از اسکاتلند به کاخ باکینگهام بازگشت و در آنجا اولین سخنرانی خود را به عنوان پادشاه حاکم بر بریتانیا انجام داد.»

«چارلز متعهد شد همچون مادرش با « عزت و احترام» به بریتانیا خدمت کند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «پادشاه چارلز سوم که به سرعت ردای پادشاهی بریتانیا را به تن کرد، روز جمعه، یک روز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، از اسکاتلند به لندن بازگشت و متعهد شد که «با وفاداری، احترام و عشق به مردم بریتانیا خدمت خواهم کرد؛ همان‌طور که در طول زندگی‌ام چنین کرده‌ام». سخنرانی تلویزیونی پادشاه روز ماتم را در سراسر بریتانیا به اوج رساند، اما همچنین نمایشی واضح از تداوم در این سلطنت مشروطه بود. پادشاه 73 ساله با یادآوری عهد و پیمان الیزابت در 21 سالگی‌اش برای خدمت به مردمش تا پایان عمر، «چه طولانی باشد چه کوتاه»، گفت: «من نیز اکنون رسماً تعهد می‌دهم در تمام باقیمانده‌ عمری که خداوند به من عطا کند، اصول قانون اساسی را در قلب ملت خود حفظ کنم.»

واشینگتن‌پست

«چارلز سوم مسیر عمومی‌تری را ترسیم می‌کند» و «شاه چارلز سوم چه نوع فرمانروایی خواهد بود؟ با مادرش فرق دارد» عناوین گزارش اصلی واشینگتن‌پست است همراه با تصویر اصلی این روزنامه که چارلز سوم را روز جمعه، یک روز پس از مرگ مادرش، ملکه بریتانیا، خارج از کاخ باکینگهام نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده: «چارلز به‌عنوان پادشاه گفته است که می‌خواهد بین سنت و پیشرفت توازن و تعادل ایجاد کند. بسیاری از نزدیکان او تصور می‌کنند که او این قالب را می‌شکند؛ یا حداقل کم‌وبیش می‌شکند…. موضوع این است: چارلز نظریاتی دارد. او افکار عمیقی در مورد فست مد (fast fashion) (فست‌فشن یا مد سریع به لباس‌هایی گفته می‌شود که با سرعت تولید می‌شوند و با قیمت پایین به فروش می‌رسند.) پرچین‌ها، گاراژها و گوجه‌فرنگی‌های ارگانیک دارد. او اندیشکده‌ها، بنیادها و سازمان‌های شاهانه‌ای برای ترویج «راه حل‌های جامع برای چالش‌های پیش روی جهان امروز» تأسیس کرده است….»

چاینادیلی

«شی برای پادشاه بریتانیا پیام تسلیت فرستاد» عنوان گزارش اصلی چاینادیلی در روز شنبه، 10 سپتامبر 2022 است. در این گزارش آمده: «شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، به دنبال درگذشت ملکه الیزابت دوم در 96 سالگی در قلعه بالمورال اسکاتلند در روز پنجشنبه گذشته، روز جمعه پیام تسلیتی برای چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا، فرستاد. «شی» از طرف دولت چین، مردم چین و به نام خود، برای از دست دادن ملکه الیزابت دوم ابراز تاسف و با خانواده سلطنتی، دولت و مردم بریتانیا صمیمانه همدردی کرد….»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.