مخبر: ایران و عراق در خدمت به زائران کاملا هماهنگ هستند

معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد دو کشور در موضوع اربعین برادرانه با هم همکاری داشته‌اند

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت زیارت اربعین بزرگترین آیین دینی جهان اسلام است که از نظر تعداد شرکت‌کنندگان و وسعت برگزاری در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است. دولت عراق میزبانی از زوار اربعین را افتخار خود می‌داند و در آن کشور، شیعه و سنی، عرب و کرد، در کنار یکدیگر به زایران حرم نوه رسول خدا (ص) خدمت می‌کنند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد مخبر با بیان این که دولت‌های ایران و عراق دوشادوش هم به زوار اربعین خدمت می‌کنند، افزود: هر دو کشور برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور میلیون‌ها زایر در کشور عراق برادرانه با یکدیگر همکاری داشته‌اند. وزارتخانه‌ها، نهاد‌های انقلابی، فعالان مردمی، استانداران و تمام دستگاه‌های ذیربط با محوریت ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور همه تلاش خود را به کار بسته‌اند، اما در عین حال گرمای هوا و میزان استقبال زائران و مشتاقان حسینی بسیار بی‌سابقه است.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: مردم عراق فداکارانه هر آنچه را در بضاعتشان بوده، برای میزبانی از برادران و خواهران ایرانی خود بر سر سفره آورده‌اند و خانه‌های خود را مهمان‌سرای آنان کرده‌اند و همدلانه میزبان آنان در این سفر معنوی بوده‌اند، اما باید توجه داشت که نقص بعضی زیرساخت‌ها و برخی کمبود‌ها در آن کشور محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است.

آقای مخبر اعلام کرد: هماهنگی‌ها میان دولت ایران و دولت عراق به شکل لحظه‌ای است و دو دولت می‌کوشند تا بالاترین حد ممکن، زیارت اربعین زوار ایرانی را در خاک ایران و عراق تسهیل نمایند. ضمن اعزام اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق، یک خط هوایی برای ارسال مواد غذایی و آب به آن کشور نیز برقرار شده است تا در اسرع وقت، کمبود‌های گزارش‌شده برطرف شود. انتظار جدی از مردم عزیز و زائران حسینی همکاری و عمل به توصیه‌های ستاد اربعین است تا ان شاالله این راهپیمایی به نحو شایسته برگزار شود./خبرگزاری صدا و سیما

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.