تلاش عراق در ایجاد فضای امن و مناسب برای زائران

«عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق در گفت‌وگوی تلفنی با «رانا ثنا الله خان»، همتای پاکستانی‌اش، بر عزم و اراده دولت برای فراهم کردن فضای امن و مناسب برای همه زائران اربعین تأکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از العالم، وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عثمان الغانمی، وزیر کشور در تماسی تلفنی که از سوی رعنا ثنا الله خان، همتای پاکستانی‌اش برقرار شد، در مورد روند اعزام  زائران پاکستانی به شهر مقدس کربلا و راه‌های تقویت روابط دوجانبه عراق و پاکستان رایزنی کرد.

الغانمی تصریح کرد: وزارتخانه‌ها، مؤسسات و ادارات کشور عراق برای ارائه بهترین خدمات به زائران داخلی و خارجی اربعین حسینی بسیج شده‌اند و همکاری بسیار خوبی بین مراجع ذیربط و زائران برای انجام این مراسم به بهترین نحو ممکن وجود دارد.

او خاطرنشان کرد، دولت عراق مصمم است فضای امن و مناسبی را برای همه زوار از جمله پاکستانی که روابط تاریخی قوی و نزدیکی با عراق دارند، فراهم کند.

نیروهای حشد الشعبی در کنار نیروهای امنیتی عراق از چند روز پیش در راستای تأمین امنیت زائران در مرزهای این کشور مستقر شده‌اند.

در همین راستا، فرمانده عملیات حشد الشعبی در بصره گفت: الحشد تلاش خود را برای انجام کارهای امنیتی و اطلاعاتی، ارائه خدمات لجستیکی به موکب‌های حسینی یا ارائه خدمات مستقیم به زائران و انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با یادواره شهدای وطن و آثار آن‌ها و فعالیت‌های عقیدتی و اعتقادی مختلف به کار بسته است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.