تجمع اعتراضی همزمان با تشریفات مرگ ملکه

همزمان با برپایی تشریفات مرگ ملکه، در جای دیگری از لندن صد‌ها تن از شهروندان انگلیسی با تجمع مقابل پارلمان به قتل جوان سیاهپوست به دست پلیس این کشور اعتراض کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، صد‌ها نفر از شهروندان انگلیس با تجمع در برابر پارلمان این کشور به کشته شدن یک فرد سیاهپوست توسط افسر پلیس اعتراض کردند.

مجری شبکه در ابتدای گزارش گفت: صد‌ها نفر از جمله خانواده یک شهروند غیرمسلح که روز دوشنبه در تیراندازی افسر پلیس انگلیس در جنوب لندن کشته شد در برابر ساختمان پارلمان این کشور تجمع و درخواست کردند افسر متهم به این قتل از کار برکنار بشود. روز جمعه اعلام شد که تحقیقات جنایی درباره اقدام این افسر مسلح پلیس انگلیس شروع شده است. این افسر پلیس جوان ۲۴ ساله سیاهپوست را به نام “کریس کَبا” کشته است.

گِرِک مکنزی گزارشگر این شبکه گفت: خانواده کریس کَبا که قادر به کنترل اشک‌های شان نیستند در منطقه وست مینستر محل استقرار پارلمان انگلیس حاضر شدند تا به یاد پسر عزیزشان در تظاهراتی مسالمت آمیز شرکت بکنند.

یک زن در مصاحبه با خبرنگار گفت: ما امروز در این جا هستیم تا یاد کریس کَبا را گرامی بداریم که زندگی اش به شکلی غیرضروری توسط یکی از افسران پلیس شهر لندن کوتاه شد. ما شاهد حمایت گسترده عموم مردم از این موضوع هستیم. مردم حمایت خود را از خانواده کریس کَبا اعلام می‌کنند. ما هم برای اعلام همبستگی و ابراز حمایت از آن‌ها در این جا هستیم.

خبرنگار این شبکه افزود: هزاران نفر در راهپیمایی شرکت کردند و اجرای عدالت را خواستار شدند. اداره نظارت بر فعالیت پلیس روز گذشته تحقیقات درباره تیراندازی پلیس به سمت کریس کَبا را شروع کرد.

یک زن در مصاحبه‌ای گفت: این تحول بسیار مهم و نادری است و از دیدگاه ما باید این تحقیقات از بیرون انجام بشود. چه چیزی می‌تواند مهم‌تر از این باشد که یک فرد سیاهپوست غیرمسلح توسط افسر پلیس کشته شده است. باید در این خصوص تحقیقات جنایی کامل انجام بشود.

خبرنگار این شبکه گفت: پلیس کلانشهر لندن اعلام کرده است درباره این موضوع با کمیته تحقیقات ادراه نظارت بر فعالیت پلیس بطور کامل همکاری خواهد کرد. پلیس لندن همچنین گفته با خانواده و دوستان کریس کَبر ابراز همدردی می‌کند. همچنین اعلام شد افسر پلیس متهم به قتل این جوان سیاهپوست مدتی است که از خدمت تعلیق شده است. سازمان‌دهندگان تجمع لندن هم اعلام کردند خانواده سیاهپوست قربانی از شمار بالای شرکت کنندگان در این تجمع ابراز تعجب کرده‌اند.

یک مرد معترض در مصاحبه‌ای گفت: این بی سابقه است؛ بنابراین ما قدردان هزاران نفری هستیم که در تجمع امروز شرکت کرده‌اند و این تجمع حامل پیامی قدرتمند برای رئیس پلیس جدید و وزیر کشور جدید انگلیس است. این وضع باید پایان بیابد. مرگ کریس باید آخرین باشد.

خبرنگار افزود: خانواده کریس کَبر می‌گویند تجمع امروز آنها اولین تجمع از مجموعه‌ای از تجمعات آنها خواهد بود و آنها تا زمان اعلام نتایج تحقیقات در این خصوص به تجمعات خودشان ادامه خواهند داد.

گفتنی است همزمان با این تجمع اعتراضی تابوت ملکه الیزابت دوم که با پرچم سلطنتی اسکاتلند پوشانده شده است، در حال عبور از شهر‌ها و روستا‌های اسکاتلند است.

این درحالی است که جرم و جنایت در انگلیس طی سال‌های گذشته روند صعودی داشته و براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده از آغاز سال جاری تاکنون فقط ۶۸ نفر در لندن به قتل رسیدند.

از طرفی در پی افزایش جرایم پلیس ازجمله تجاوز و قتل و تشدید بی اعتمادی به نیروی پلیس مقامات پلیس این کشور گفته اند با علم به این موضوع این چنین پرونده‌ها را بسیار جدی می‌گیرند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.