کی‌روش لیست داد، هیچ‌کس صدایش درنیامد!

«شهروند» فهرست تازه تیم ملی فوتبال را بررسی می‌کند

با گذر از روزهای سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی، لیست تازه دعوت‌شده‌ها با نظر کارلوس کی‌روش اعلام شد؛ لیستی که انگار مخالفی ندارد!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با پایان رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال، اسامی بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی اعلام شد؛ این در شرایطی است که کارلوس کی‌روش کمتر از یک هفته است جایگزین دراگان اسکوچیچ شده، اما لیست تازه تیم ملی با نظر مستقیم این مربی پرتغالی اعلام شده است.

در این فهرست 24 بازیکن شاغل در لیگ ایران دیده می‌شوند؛ بازیکنانی که در مسابقات هفته‌های گذشته لیگ عملکرد خوبی داشته‌ و جزو ستاره‌های تیم خود بوده‌اند. هیچ‌کدام از لژیونرها فعلا به تیم ملی دعوت نشده‌اند، چون آنها با شروع فیفادی و از روز 28 شهریور می‌توانند به ایران بیایند و اردوی تیم ملی از روز چهارشنبه بدون حضور لژیونرها و با بازیکنان داخلی برگزار می‌شود.

نکته قابل توجه در این‌باره عدم شناخت کافی کارلوس کی‌روش از بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ طی هفته‌های گذشته است. بعید به نظر می‌رسد کی‌روش در این مدت کم فرصت ارزیابی همه بازیکنان شاغل در لیگ را پیدا کرده باشد و به همین دلیل او با استفاده از مشاوران ایرانی خود چنین فهرستی را آماده و اعلام کرده است.

از طرف دیگر، در لیست کی‌روش نفراتی دیده می‌شوند که شاید هر کدام از آنها اگر در دوران اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شدند انگ‌های مختلفی متوجه این مربی کروات می‌شد. در دوران سرمربیگری اسکوچیچ بسیاری از مخالفان او از این مربی بابت دعوت از نفراتی که در گذشته کمتر سابقه ملی داشتند، انتقاد کردند و حتی گاهی اوقات به او انگ دلالی و مسائل این‌چنینی نیز زده شد.

حالا اما هیچ‌کس بابت دعوت از برخی جوان‌ها و نفراتی که کمتر سابقه دعوت به تیم ملی را دارند، به کی‌روش خرده‌ای نگرفته و حتی در بعضی فضاهای فوتبال از او بابت اهمیت دادن به نفرات جدید تشکر هم شده است!

در ادامه به نکته‌هایی از لیست جدید و 24 نفره تیم ملی پرداخته شده است:

پایان غیبت طولانی پورعلی‌گنجی

مرتضی پورعلی‌گنجی در دوران مربیگری اسکوچیچ حضور پررنگی در تیم ملی نداشت. این مساله ناشی از مصدومیت‌های وقت و بی‌وقت این بازیکن و در نهایت مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی بود که مرتضی را برای مدت‌ زیادی از تیم ملی دور کرد. او از ابتدای فصل جاری به پرسپولیس پیوست و در همین بازی‌های ابتدایی نشان داد که می‌تواند به کیفیت بالای خود برسد و در فهرست تیم ملی ایران نیز جای گرفت. حالا پورعلی‌گنجی زیر نظر کی‌روش برای حضور در دومین جام جهانی تلاش می‌کند.

بازگشت مدافع راست محبوب کی‌روش

رامین رضاییان بزرگ‌ترین سورپرایز کی‌روش در بازگشت به تیم ملی است. او آخرین‌بار در دوران مربیگری مارک ویلموتس لباس تیم ملی را به تن کرده بود و با انتخاب اسکوچیچ هیچ‌گاه رنگ حضور در اردو را هم ندید. یکی از نخستین اقدامات کی‌روش در بازگشت به تیم ملی دعوت از رامین رضاییان برای حضور در اردوی تیم ملی است. در طول سه سال گذشته بارها از اسکوچیچ برای دعوت نکردن از رامین رضاییان و وریا غفوری انتقاد شد، اما او همواره اعتقاد داشت که رضاییان شرایط فنی مناسب برای تیم ملی را ندارد، اما در همین برهه از بازیکنانی مانند مجتبی نجاریان، مهدی تیکدری، دانیال اسماعیلی‌فر، جعفر سلمانی، صالح حردانی، مهدی شیری، سیامک نعمتی و صادق محرمی استفاده کرد. کی‌روش حالا رامین رضاییان را به عنوان مدافع راست محبوب خود برگردانده و او را آماده جام جهانی خواهد کرد.

پای دهه‌هشتادی‌ها به تیم‌ ملی باز شد

سامان فلاح، مدافع پیکان و یاسین سلمانی، هافبک سپاهان، دو بازیکن متولد 1380 با حضور در لیست تیم ملی فوتبال امیدوار به جلب نظر کارلوس کی‌روش و رفتن به جام جهانی هستند. فلاح و سلمانی دو عضو اصلی تیم ملی فوتبال امید ایران در مسیر رسیدن به المپیک پاریس محسوب می‌شوند و این شانس را دارند تا بتوانند با جلب نظر کی‌روش به جام جهانی نیز برسند. جالب‌تر اینکه سلمانی و فلاح کاپیتان‌های اول و دوم تیم امید هم محسوب می‌شوند و قطعا با انگیزه زیاد خود را به کی‌روش معرفی خواهند کرد.

دعوت از 6 استقلالی و 5 پرسپولیسی

یازده بازیکن از ۲۴ بازیکن دعوت‌شده به تیم ملی را بازیکنان استقلال و پرسپولیس تشکیل می‌دهند. 6 بازیکن از استقلال و 5 بازیکن از پرسپولیس در این اردو حضور دارند. سپاهان هم درست به اندازه استقلال در تیم ملی بازیکن دارد. ۶ بازیکن از سپاهان به این اردو راه یافته‌اند تا در کنار استقلال آنها پرشمارترین نماینده‌ها را در تیم ملی داشته باشند.

دو چهره ویژه‌ای که خط خوردند

عارف غلامی، مدافع استقلال و سروش رفیعی، هافبک پرسپولیس در اردوی تیم ملی در قطر حضور داشتند و پابه‌پای سایر بازیکنان تمرین کردند، اما در اردوی پیش‌رو غایب خواهند بود. مشخص نیست این دو بر چه اساسی خط خورده‌اند، اما به نظر می‌رسد بخت این دو بازیکن با غیبت در اردوی منتهی به جام جهانی برای حضور در قطر کم‌تر و کم‌تر شده است.

پیراهن تیم‌ ملی دوباره بر تن 4 ستاره

رضا اسدی، محمد محبی و مهدی قایدی سه چهره ویژه در اردوی تیم ملی ایران هستند. اسدی با جدایی از پرسپولیس به مهره کلیدی تراکتور تبدیل شده و محمد محبی و مهدی قایدی نیز با بازگشت به ایران و حضور در استقلال توانستند تا حدودی در شرایط بازی قرار گیرند و فرصت بازگشت دوباره به تیم ملی و چه بسا حضور در جام جهانی را به دست آورند. به این نفرات باید نام شهریار مغانلو را هم اضافه کرد که فصل گذشته چندان پرفروغ نبود و امسال هم نتوانسته آن‌طور که باید و شاید بدرخشد، اما نظر کادر فنی تیم ملی را برای حضور در این اردو جلب کرده است.

حضور بازیکنان ویژه در لیست

در لیست تیم ملی فوتبال چهره‌های ویژه دیگری نیز به چشم می‌خورند. به عنوان نمونه محمد خدابنده‌لو، هافبک وسط گل‌گهر بعد از چند سال درخشش به تیم ملی رسیده است. حضور نفراتی مثل مهدی شیری، مهدی حسینی و… نیز در لیست تیم ملی قابل توجه است. آنها تلاش خواهند کرد تا در بین ملی‌پوشان باقی بمانند.

زمان شروع اردوی تیم ملی فوتبال

اردوی تیم ملی با حضور 24 بازیکن دعوت‌شده از لیگ ایران روز چهارشنبه شروع می‌شود. بازیکنان موظف هستند که ساعت 12 چهارشنبه خود را در هتل المپیک به کادر فنی معرفی و عصر چهارشنبه نیز اولین تمرین را برگزار کنند. همه چیز طوری برنامه‌ریزی شده که چهارشنبه شروع تیم ملی با کی‌روش باشد؛ چراکه این سرمربی بامداد چهارشنبه به تهران می‌رسد و رسما کارش را استارت خواهد زد. بازیکنان بعد از چند روز برگزاری تمرینات خود در تهران، نهایتا ۲۷ شهریور راهی کشور اتریش خواهند شد تا در تاریخ یکم مهر با اروگوئه و پنجم مهر با سنگال دیدار کنند.

لژیونرها چه کسانی‌اند و چه زمانی می‌آیند؟

بدون شک ترکیب اصلی تیم ملی ایران را نفراتی تشکیل می‌دهند که خارج از کشور توپ می‌زنند. فوتبال ایران لژیونرهای مطرحی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، امیر عابدزاده، امید ابراهیمی، اللهیار صیادمنش، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، امیرحسین حسین‌زاده، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی، احمد نوراللهی و … را دارد که بدون شک زیر نظر کارلوس کی‌روش خواهند بود.

از آنجایی که نفرات شاغل در خارج از کشور طبق قوانین، از روز 28 شهریور می‌توانند در اردوی تیم ملی شرکت کنند و مستقیما برای حضور در اردو راهی اتریش خواهند شد، فعلا نام نفرات منتخب آنها از سوی کی‌روش اعلام نشده است.

به احتمال فراوان نام لژیونرهای دعوت‌شده به اردو طی روزهای 26 یا 27 شهریورماه اعلام شود و بازیکنان رسما کار خود را استارت بزنند.

 

لیست کامل بازیکنان تیم ملی متشکل از نفرات داخلی به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: پیام نیازمند از سپاهان، سیدحسین حسینی از استقلال و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس

مدافعان راست: رامین رضاییان از سپاهان، مهدی شیری از فولاد و صالح حردانی از استقلال

مدافعان وسط: سامان فلاح از پیکان، عارف آقاسی از فولاد، مرتضی پورعلی‌گنجی از پرسپولیس و آرمین سهرابیان از گل‌گهر

مدافعان چپ: ابوالفضل جلالی از استقلال و امید نورافکن از سپاهان

هافبک‌های وسط: مهدی مهدی‌پور از استقلال، محمد کریمی و یاسین سلمانی از سپاهان، رضا اسدی از تراکتور، مهدی حسینی از مس رفسنجان، محمد خدابنده‌لو از گل‌گهر و میلاد سرلک از پرسپولیس

وینگرها: محمد محبی و مهدی قایدی از استقلال، سعید صادقی و مهدی ترابی از پرسپولیس

مهاجم: شهریار مغانلو از سپاهان

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.