هدر‌رفت بودجه آمریکا در مدارس دینی یهودی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، یکشنبه 11 سپتامبر 2022

در مناطق یهودیان حسیدی در آمریکا مدارس خصوصی شکست‌خورده با پول دولتی روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. به گزارش نیویورک‌تایمز مدارس دینی یهودیان حسیدی نیویورک در چهار سال گذشته از یک‌میلیارد دلار بودجه دولتی بهره‌مند شده‌اند، اما در برابر نظارت‌های خارجی پاسخگو نیستند و سه‌سال پیش در یک آزمون سراسری بدترین نتایج را به دست آوردند.

شهروندآنلاین- جامعه یهودی‌های حسیدی مدت‌هاست که یکی از بزرگ‌ترین مدارس خصوصی نیویورک را براساس مقررات خود اداره و در برابر هرگونه بررسی خارجی در مورد وضعیت دانش‌آموزان مقاومت می‌کند. اما در سال 2019، مدرسه، آکادمی مرکزی متحد تلمودیک، موافقت کرد که آزمون‌های استاندارد دولتی در ادبیات و ریاضی را برای بیش از هزار دانش‌آموز این مدارس برگزار کند که نهایتا همه آنها شکست خوردند.

نیویورک‌تایمز

در مناطق یهودیان حسیدی در آمریکا مدارس خصوصی شکست‌خورده با پول دولتی روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. به گزارش نیویورک‌تایمز مدارس دینی یهودیان حسیدی نیویورک در چهار سال گذشته از یک‌میلیارد دلار بودجه دولتی بهره‌مند شده‌اند، اما در برابر نظارت‌های خارجی پاسخگو نیستند و سه سال پیش در یک آزمون سراسری بدترین نتایج را به دست آوردند.

جامعه یهودی‌های حسیدی مدت‌هاست که یکی از بزرگ‌ترین مدارس خصوصی نیویورک را براساس مقررات خود اداره و در برابر هرگونه بررسی خارجی در مورد وضعیت دانش‌آموزان مقاومت می‌کند. اما در سال 2019، مدرسه، آکادمی مرکزی متحد تلمودیک، موافقت کرد که آزمون‌های استاندارد دولتی در ادبیات و ریاضی را برای بیش از هزار دانش‌آموز این مدارس برگزار کند که نهایتا همه آنها شکست خوردند.

دانش‌آموزان نزدیک به 12 مدرسه دیگر که توسط جامعه حسیدی اداره می‌شوند نیز نتایج مشابهی را در آن سال ثبت کردند، الگویی که در شرایط عادی نشان‌دهنده یک سیستم آموزشی شکست‌خورده است. این روزنامه یادآور شده در جایی که مدارس دیگر ممکن است به دلیل کمبود بودجه یا سوءمدیریت با مشکل مواجه شوند، این مدارس متفاوت هستند و بودجه‌های کلان را هدر می‌دهند.

 

آبزرور

تصویری قابل توجه از شاه چارلز سوم در مراسم رسمی اعلامیه روز شنبه بر صفحه اول آبزرور خودنمایی می‌کند. این روزنامه همچنین می‌نویسد که نیروهای روسی پس از اینکه مجبور به ترک یک مرکز راه‌آهن مهم و یک پایگاه اصلی در منطقه خارکیف شدند، در حال عقب‌نشینی از بخش‌هایی از اوکراین هستند.

 

تایمز

ساندی تایمز یادداشتی کمتر احساسی در مورد نماد اتحاد خانواده سلطنتی نوشته و آن را «اعطای آتش‌بس» در میان «ویندزورهای متخاصم» می‌نامد. همچنین در مورد مراسم رسمی اعلامیه رسمی پادشاه چارلز سوم که «در کارولین اِج امضا شد» در یک شاهکار «تیک‌تاک جعبه باشکوه» مکث می‌کند.

 

تلگراف

چندین روزنامه، از جمله ساندی تلگراف روی  سوگواری «دوک ساسکس» و «شاهزاده ولز» در درگذشت مادربزرگ‌شان متمرکز شده و نوشته آنها «در غم و اندوه» دوباره متحد شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.