ویدیو/ تغییرات در انگلستان پس از مرگ ملکه الیزابت دوم

تغییرات در انگلستان پس از مرگ ملکه الیزابت دوم؛ از سرود ملی، پول و پاسپورت،‌ تا یونیفرم پلیس و امضای شاه

مرگ ملکه الیزابت دوم پس از ۷۰ سال سلطنت و جانشینی پسر ارشدش پرنس چارلز تحت عنوان شاه چارلز سوم تنها به تغییر حکمران بریتانیای کبیر محدود نشده و بسیاری از تغییرات دیگر را به همراه خواهد داشت، از تغییر سرود ملی تا اسکناس‌های رایج

اکثر مردم بریتانیا زندگی بدون ملکه الیزابت و عکس‌های او را به خاطر ندارند. از زمانی که او در سال ۱۹۵۲ جانشین پدرش شد نام و عکس او بخش ثابت زندگی مردم این کشور بوده است.

مرگ ملکه الیزابت دوم پس از ۷۰ سال سلطنت و جانشینی پسر ارشدش پرنس چارلز تحت عنوان شاه چارلز سوم تنها به تغییر حکمران بریتانیای کبیر محدود نشده و بسیاری از تغییرات دیگر را به همراه خواهد داشت، از تغییر سرود ملی تا اسکناس‌های رایج، برخی با سرعت و بعضی دیگر به مرور زمان.

در اولین قدم،‌ سرود ملی بریتانیا تغییر می‌کند و عبارت «خداوند ملکه را حفظ کند» به «خداوند پادشاه را حفظ کند» تغییر خواهد یافت.

اسکناس‌های بانکی تازه چاپ شده، سکه‌های تازه ضرب شده و تمبرهای پستی با چهره شاه چارلز سوم چاپ خواهند شد که این کار ممکن است چند سال طول بکشد.

پاسپورت بریتانیا که در چند دهه گذشته به نام ملکه الیزابت دوم و از سوی «اداره گذرنامه علیا حضرت» صادر می‌شد، از این پس به نام شاه چارلز سوم و از سوی «اداره گذرنامه اعلی‌حضرت» صادر خواهد شد.

نشان سلطنتی بریتانیا در هفت دهه گذشته ER بوده است که مخفف عبارت لاتین Elizabeth Regina به معنای ملکه الیزابت است. این نشان از این پس CR می‌شود به معنای شاه چارلز Charles III Rex.

شاه چارلز سوم پرچم مخصوص خودش را خواهد داشت که اهتزاز آن زمانی که او در کاخ باشد نشانه حضور او در کاخ خواهد بود. چارلز سوم همچنین باید امضای خود را هم تغییر دهد و یک عنصر شاهی به آن اضافه کند.

یونیفرم پلیس بریتانیا هم باید به مرور زمان تغییر کند. همچنین مدال‌ها و نشان‌های افتخار سلطنتی که دارای عکس یا نشان سلطنتی ملکه بوده است.

پادشاه بریتانیا،‌ شاه ۱۴ کشور دیگر از جمله کانادا، استرالیا و نیوزیلند نیز است. با روی‌کار آمدن چارلز سوم،‌ بسیاری از این تغییرات در آن کشورها هم باید روی دهد.

مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.