برآورد خسارت ۳ هزار میلیارد تومانی سیل در فیروزکوه

استاندار تهران از خسارت سه هزارمیلیارد تومانی سیل اخیر در شهرستان فیروزکوه خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین، محسن منصوری در جلسه بررسی مشکلات سیل ماه گذشته در شهرستان فیروزکوه گفت: سیل اخیر در فیرووزکوه ۳ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است که این خسارت‌ها باید جبران شود.

محسن منصوری افزود:برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه به اعتبارات سنگین‌تری نیاز داریم و در حال رایزنی هستیم تا اعتبار مورد نیاز محقق شود.

تهیه اطلس نقاط آسیب خیز استان تهران

استاندار تهران همچنین گفت:در حال حاضر اطلس نقاط بحرانی و آسیب‌خیز استان تهران تهیه شده و دستگاه‌های مرتبط باید برای رفع آسیب و خطر کانون‌های سیل‌خیز اقدام کنند.

محسن منصوری افزود: برخی طرح‌ها برای اجرا نیاز به اعتبارات ملی دارد، اما برخی طرح‌ها نیاز به اعتبار ندارد که نباید معطل اعتبار بماند.

نمره قبولی دستگاه‌های استانی در سیل اخیر

استاندار تهران به دستگاه‌های استانی در سیل اخیرنمره قبولی داد و افزود:براساس گزارش‌های ارائه شده، بخش زیادی از دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند و کار بازسازی به خوبی پیش رفته؛ البته برخی اقدامات در میان‌مدت و بلندمدت پیگیری می‌شود.

محسن منصوری با اشاره به فوریت مساله باغات و نیاز به تامین اعتبار افزود: با توجه به اینکه فیروزکوه به فصل بارندگی نزدیک می‌شود و بارش‌های جدی در این شهرستان آغاز خواهد شد، لایروبی مسیل‌های رودخانه‌ها را آب‌منطقه‌ای انجام می‌دهد؛ از سوی دیگر سیل اخیر رسوبات سنگینی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها برجا گذاشته که ضرورت تسریع در فرآیند لایروبی را افزایش می‌دهد.

باز بودن راه‌های روستایی

استاندار تهران افزود: راه دسترسی همه روستا‌ها باز است، اما چند پل باقی مانده که باید هر چه زودتر لایروبی شود.

محسن منصوری همچنین گفت:اگر امکانات و ظرفیت‌های استانی پاسخگو نیست شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تجهیزات لازم را اجاره کنند و ما هم در تامین اعتبار کمک خواهیم کرد.

استاندار تهران سپس با اشاره به اسکان موقت سیل‌زدگان در شهرستان فیروزکوه گفت: تعدادی از خانوار‌ها ترجیح می‌دادند که در منازل اقوام خود ساکن باشند، اما فرمانداری چند کانکس برای اسکان موقت در نظر گرفته و اگر لازم باشد امکان افزایش آن‌ها وجود دارد.

گفتنی است ۶ مرداد گذشته جاری شدن سیلاب در فیروزکوه موجب جانباختن ۱۵ نفر از اهالی روستای مزداران شد و به واحد‌های مسکونی و باغات منطقه خسارت وارد کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.