تلاش نافرجام آتش‌نشانان کالیفرنیا در اطفای آتش‌سوزی‌ها

ادامه آتش‌سوزی‌های مهیب و گسترده تابستانی در ایالت کالیفرنیا بیش از هشت هزار مامور آتش‌نشان در این ایالت را در مهار آتش ناکام گذاشته است.

به گزارش شهروند آنلاین، تارنمای شبکه خبری «ان.بی.سی نیوز» نوشت: بیش از هشت هزار و ۳۰۰ مامور آتش نشان در ۱۱ کانون آتش سوزی از جمله مناطق موسوم به «ماسکیتو» (Mosquito) و «فیرویوو» (Fairview) در سراسر ایالت کالیفرنیا در تلاش برای مهار آنها هستند.

بنابراین گزارش آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت کالیفرنیا تاکنون بیش از ۳۲۵هزار جریب معادل ۱۳۱هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی این ایالت را در بر گرفته است.

بنابر اعلام اداره جنگل‌ها و محافظت از آتش ایالت کالیفرنیا (CDFFP)  تنها ۱۰ درصد از آتش‌سوزی ماسکیتو که تاکنون ۴۱هزار و ۴۴۳ جریب برابر با ۱۶هزار و ۷۷۱ هکتار از اراضی این ایالت را در بر گرفته، توسط ماموران اطفای حریق خاموش شده است.

درهمین حال آتش‌سوزی فیرویوو که ۲۸ هزار ۳۰۰ جریب از ایالت کالیفرنیا را به آتش کشیده حدود ۴۰ درصد از آن تحت کنترل درآمده اما هردو کانون آتش‌سوزی همچنان تهدید مهمی برای ساکنان این ایالت که در نزدیکی نواحی این آتش‌سوزی‌ها قرار دارند به شمار می‌رود.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش داد: تاکنون دستور تخلیه دوهزار و ۲۳۰ واحد مسکونی و ۴۴۳ واحد تجاری که در خطر مواجه شدن با آتش قرار دارند، صادر شده است.

وسعت آتش‌سوزی در ایالت اورگان به چهار برابر رسید

درهمین حال ابعاد آتش‌سوزی در ایالت اورگان واقع در شمال ایالت کالیفرنیا که در اول ماه اوت گذشته برابر با ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ به علت وقوع توفان وصاعقه، شکل گرفت هم‌اکنون به چهار برابر افزایش یافته است.

آتش‌سوزی سیدرکرک در ایالت اورگان آمریکا

بنابراین گزارش،آتش سوزی موسوم به «سیدر کرک»  (Cedar Creek) از روز یکشنبه (روز گذشته به وقت محلی) وسعتی نزدیک به ۸۶ هزار جریب برابر با ۳۴هزار هکتار را در برگرفته و ماموران آتش نشان واقع در این ایالت هیچ کنترلی برای مهار آن ندارند، این آتش‌سوزی نیز بیش از دوهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و تجاری با جمعیتی حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر را با تهدید مواجه ساخته است./ایرنا

انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.