تردد 3.3 میلیون زائر از مرز‌های شش‌گانه

رئیس پلیس گذرنامه کشور با بیان اینکه تا کنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد از مرز‌های زمینی و هوایی در سیستم‌های ما ثبت شده است، گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن مربوط به خروج بوده است.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار “علی ذوالقدری” در بازدید از مرز شلمچه گفت: با توجه به اینکه ۲ سال بحث کرونا بود و گذرنامه برای افراد صادر نمی‌شد و سفر اربعین هم تقریبا اجرا نشده بود، امسال سیل حضور عاشقان حرم حسینی و سایر افراد که نیاز به گذرنامه داشتند در اطلاعات گذرنامه و دفاتر پلیس ۱۰+ در سراسر کشور افزایش پیدا کرد به طوری که صدور گذرنامه نسبت به پارسال ۵ برابر یعنی ۵۰۰ درصد و نسبت به ۱۰ سال گذشته ۹۸ درصد افزایش داشت.

او افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی کرده بودیم که امسال عاشقان سفر اربعین افزایش پیدا کنند، اقدامات ویژه‌ای انجام دادیم و با مقامات عراقی توافق کردیم که گذرنامه‌هایی که اعتبار آنها کمتر از ۶ ماه و همچنین آنهایی را که فاقد اعتبار هستند، به مدت ۶ ماه صرفا برای سفر اربعین تمدید کنیم که خوشبختانه قریب به ۵۸۰ هزار جلد گذرنامه به این صورت تمدید شد.

رئیس پلیس گذرنامه کشور ادامه داد: علاوه بر آن پس از توافق با مسئولان عراقی طی ۱۰ روز ۵۴۰ هزار برگ تردد ویژه اربعین برای زائران صادر شد و تقریبا امسال چیزی حدود ۵ میلیون گذرنامه صادر کرده‌ایم.

سردار “ذوالقدری” گفت: از ابتدای صفر به صورت ویژه نیرو‌های کمکی ما در مرز‌های شش‌گانه زمینی مستقر شده اند و همچنین در مرز‌های هوایی در ۱۸ فرودگاه کشور ما بحث سفر به عراق و نجف داریم که خوشبختانه تا الان بیشترین تردد را داشته‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در بحث صدور گذرنامه، تمدید و یا برگ خروج به جز در ۲۰ روز آخر که تقریبا حجم درخواست‌های ما ۹ برابر شده بود و مقداری نوبت‌ها به تاخیر افتاد، گفت: با تدابیر صورت گرفته از ۱۰ روز قبل از عرفه اتاق سیستم چاپ ما به صورت شبانه روز پای کار بوده و تقریبا از اول محرم همه نیرو‌های ما آماده باش و در بحث تمدید گذرنامه و برگ گذر فعال بوده‌اند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.