از آخرین تحولات جنگ اوکراین تا میراث 11 سپتامبر برای آمریکایی‌ها

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 12 سپتامبر 2022

روز دوشنبه، 12 سپتامبر 2022 در تمام صفحات اول روزنامه‌های بریتانیایی تصاویری از حمل تابوت ملکه بریتانیا در ادینبورگ دیده می‌شد و تیترها به «آخرین» و «غم‌انگیزترین سفر» او اشاره کردند. روزنامه واشینگتن‌پست به بررسی پیامدهای حوادث 11 سپتامبر سال 2001 پرداخت و گفت: «در حالی که سوالات مربوط به میراث 11 سپتامبر باقی است، بایدن و ایالات متحده یادبودهای غم‌انگیز این واقعه را برگزار می‌کنند.»

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

در تمام صفحات اول روزنامه‌های بریتانیایی تصاویری از حمل تابوت ملکه بریتانیا در ادینبورگ دیده می‌شود و بیشتر تیترها به «آخرین» و «غم‌انگیزترین سفر» او اشاره می‌کنند.

«ملکه آخرین سفرش را آغاز می‌کند» عنوان تصویر اصلی گاردین است. این روزنامه همچنین با تیتر «با سرعت گرفتن تاخت و تاز اوکراین، روسیه حملات تلافی‌جویانه را آغاز می‌کند» به جنگ اوکراین توجه کرده و حملات «تلافی‌جویانه» روسیه را در حالی که نیروهای اوکراین پیشروی می‌کنند، شرح داده است. این روزنامه گفته تأسیسات زیربنایی، از جمله نیروگاه‌های برق و آب، از جمله مواردی هستند که پس از حمله هماهنگ اوکراینی‌ها که دستاوردهای مهمی به همراه داشت، هدف قرار گرفتند.

نیویورک‌تایمز

«مسکو حیرت‌زده اعتراف کرد که بخش عمده‌ای از خارکیف را از دست داده است» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «روسیه  حیرت‌زده از پیشروی برق‌آسای نیروهای اوکراینی که به قیمت از دست دادن بیش از 1000 مایل مربع زمین و یک مرکز نظامی کلیدی تمام شد، روز یکشنبه اذعان کرد که تقریبا تمام منطقه شمالی خارکیف را پس از یک حمله رعدآسا از دست داده است که در این فرض –به‌طور گسترده‌ای در مسکو و بخش‌هایی از غرب- که اوکراین هرگز نمی‌تواند روسیه را شکست دهد، شک و تردید انداخت.»

در توضیح تصویر اصلی آمده: «منطقه خارکیف در اوکراین روز شنبه پس از عقب‌نشینی ارتش روسیه. روس‌ها روز یکشنبه به عقب‌نشینی ادامه دادند.»

واشینگتن‌پست

روزنامه واشینگتن‌پست دوشنبه 12 سپتامبر 2022 در گزارشی به بررسی پیامدهای حوادث 11 سپتامبر سال 2001 پرداخت. در این گزارش آمده: «در حالی که سوالات مربوط به میراث 11 سپتامبر باقی است، بایدن و ایالات متحده یادبودهای غم‌انگیز این واقعه را برگزار می‌کنند. پیامدهای جنگ علیه تروریسم حتی 21 سال پس از حملات ویرانگر که نزدیک به 3000 نفر را در این کشور کشت، ادامه دارد. ایالات متحده روز یکشنبه به حدود 3000 نفر که 21 سال پیش در حملات 11 سپتامبر 2001  جان‌شان را از دست دادند، ادای احترام کرد، در حالی که کشور همچنان گرفتار پیامدهای جنگ طولانی در افغانستان است و نگرانی‌های جدیدی در مورد قدرت و مقاومت نهادهای دموکراتیک در ایالات متحده ایجاد شده است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.