اولیانوف: پاسخ ایران مانع توافق نیست

نماینده روسیه گفت نهایی شدن توافق در وین، صرفا به اراده سیاسی طرفین مذاکرات بستگی دارد

میخائیل اولیانوف همچنین تصریح کرد پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، مانعی سر راه روند نهایی شدن توافق در مذاکرات ایجاد نمی‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در ارتباط با اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره مذاکرات وین، در توئیتر نوشت: واقعا هیچ مسئله‌ای در پاسخ ایران [به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای توافق در مذاکرات وین] وجود ندارد که مانعی جدی سر راه توافق باشد.

اولیانوف ادامه داد: نهایی شدن مذاکرات وین صرفا به اراده سیاسی کشورهای مشارکت‌کننده در آن بستگی دارد.

این اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرف مقابل مذاکرات پاسخ ایران را داده‌اند و همچنین در توضیحی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر این که ما برخی شکاف‌ها در مذاکرات را پر کردیم و ایران از برخی درخواست‌های غیرمرتبطش با برجام کوتاه آمده است، گفت: همانطور که می‌دانید ما پاسخ خود را چندی پیش ارائه دادیم و منتظر دریافت پاسخ رسمی طرف دیگر هستیم.

کنعانی در ادامه تصریح کرد: آمریکا کشوری است که از برجام خارج شده است و با اعمال تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه هزینه‌های زیادی را به دولت و ملت ایران تحمیل کرده است و با توجه به این عملکرد اکنون حق ندارد در مقام مدعی قرار بگیرد و ژست طلبکارانه به خودش بگیرد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.