بولتون: شاید روسیه از سلاح اتمی استفاده کند

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد خطر درگیری هسته‌ای با روسیه بسیار نزدیک شده است

جان بولتون امروز سه‌شنبه در گفتگو با یک برنامه رادیویی متعلق به شبکه ۷ نیویورک ادعا کرد خطر بالقوه استفاده از جنگ افزار هسته‌ای برای تغییر وضعیت میدان جنگ نیست بلکه به‌منظور تقویت موضع ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در خانه است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ او در پاسخ به سوال این برنامه درباره اینکه ممکن است پوتین استفاده از جنگ افزارهای هسته‌ای را تایید کند، ادعا کرد: اکنون پس از موفقیت اوکراین در شمال، در این نقطه قرار نداریم اما در مقایسه با قبل بسیار نزدیک‌تر به آن شدیم.

بولتون که به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خدمت می‌کرد، گفت که او همیشه پیش‌بینی کرده که پوتین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کند مگر اینکه نیروهای اوکراینی موفقیت کافی را برای عبور از مرز روسیه به دست آورند.

درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین به تازگی بالا گرفته و ارتش اوکراین مدعی شده که ضدحملات گسترده‌ای علیه نیروهای مسکو آغاز کرده است. گفته می‌شود که اوکراین ارتش روسیه را در قسمت شمالی کشور به عقب رانده است.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با ادعای اینکه موقعیت سیاسی فعلی پوتین به خطر افتاده، افزود: رئیس‌جمهوری روسیه اکنون بیش از زمان شروع جنگ به دردسر افتاده و ما باید فکر کنیم در مورد اینکه چطور می‌توان از این مساله بهره برد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اخیرا از آزادسازی بخش‌هایی از خارکیف خبر داد و یک مقام منصوب روسیه در این منطقه نیز تایید کرد که نیروهای اوکراین با شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسیه، پیروزی‌هایی بدست آوردند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.