3 میلیون زائر ایرانی در عتبات عالیات

تاکنون سه میلیون زائر ایرانی برای حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی وارد کشور عراق شده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران  در بازدید از پایانه مرزی چذابه گفت: تا این لحظه طبق آمار سامانه گذرنامه پلیس، ۳ میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات عزیمت  و یک میلیون و ۴۰۰ نفر به ایران برگشته اند.

سردار سرتیپ حسین اشتری  افزود: بحمدالله هم‌اکنون وضعیت بسیار خوبی در مرز‌ها داریم و تردد و ورود زائران به سهولت در حال انجام است و هیچ مشکل خاصی نداریم.

اوادامه داد: هیچ گونه مشکل امنیتی به لطف خداوند متعال و عنایت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر‌ها و پایانه‌ها نداشتیم و حرکت جمعیت به صورت روان و عادی است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران  بیان کرد: موج بازگشت زائران از دور روز گذشته افزایش یافته و قطعا در روز‌های آینده ورود به کشور بیشتر خواهد شد و توصیه پلیس به زائران عزیز این است که هر چه زودتر سفر خود را به اتمام برسانند تا با تراکم جمعیت مواجه نشوند.

سردار سرتیپ حسین اشتری  با بیان اینکه مجموعه انتظامی از مرز تا شهر‌های مقصد زائران حسینی در خدمت آنها هستند و ان‌شاءالله خدماتی که لازم است را ارائه خواهند داد، بیان کرد: زائران در مسیر بازگشت به توصیه‌های پلیس توجه کنند، رانندگانی که بعد از مسافرت معنوی چند روزه باز می‌گردند به لحاظ جسمی خسته هستند به این جهت حتما قبل از حرکت به شهر‌های خود در مواکب استراحت کنند تا به سلامتی به منزل خود باز گردند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخصوص آن دسته از زائرانی که بلیت تهیه کردند و گذرنامه موقت ندارند، گفت: در شهر‌های خود به ادارات گذرنامه مراجعه کنند و بلیت را ارائه دهند تا گذرنامه موقت برای آنان صادر شود.

سردار سرتیپ اشتری افزود: خروج اتباع خارجی فقط از طریق مرز بین المللی شلمچه است و اگر مدارک آنان مشکل دارد به ادارات گذرنامه و محل‌های تعیین شده پلیس شهر خرمشهر مراجعه کنند تا مشکل آنها برطرف شود.

او تاکید کرد:کسانی که مدارک لازم را ندارند از مراجعه به مرز‌ها خودداری کنند وتمام سعی مجموعه انتظامی بر این است که زائران به سلامت و راحتی به زیارت عتبات عالیات عازم شوند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.