تاریخ‌سازی از نو!

چهارشنبه هیجان‌انگیز فوتبال، کی‌روش می‌آید و استارت می‌زند

اعضای تیم ملی فوتبال از چهارشنبه دور هم جمع می‌شوند تا با استراتژی جدید و هدایت کارلوس کی‌روش آخرین اردو در فیفادی را پشت سر بگذارند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، چهارشنبه موعود سرانجام فرا رسید؛ چهارشنبه‌ای که هواخواهان کارلوس کی‌روش از مدت‌ها قبل انتظارش را می‌کشیدند و حالا برای تماشای تصاویر و فیلم‌های او در حین اردو و تمرین تیم ملی لحظه‌شماری می‌کنند.

سرانجام اسکوچیچ رفت و جای خود را به مردی داد که خاطرات خوبی برای فوتبال ایران ساخته، خاطراتی که در دیدارهای دراماتیک و جذاب با آرژانتین، اسپانیا و پرتغال ماندگار شده و حالا ما مانده‌ایم و یک عالم رویا که می‌تواند در جام جهانی قطر بعد از دیدار با انگلیس، آمریکا و ولز محقق شود.

کی‌روش دوباره هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته تا به دو هدف بزرگ برسد؛ یک هدف حقیقی و یک هدف حقوقی. اولی برای خودش، دومی برای یک ملت و خودش. خودش به رکورد حضور در 5 جام جهانی به عنوان سرمربی می‌رسد و امیدوار است ایران را برای اولین‌بار به دور دوم جام جهانی رهسپار کند.

صعود از گروه مهم‌ترین رویای فوتبال‌دوستان ایرانی در جام جهانی است. بی‌شک حالا که کی‌روش در این مقطع دوباره به ایران برگشته هیچ انتظاری جز رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی از او نمی‌رود. اگرچه فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، اما بازگشت کی‌روش با هدف بزرگ صعود به دور دوم صورت گرفته است. کی‌روش آمده تا دفتر دراماتیک جام جهانی قبل را دوباره باز کند و ملت پردغدغه ایران را به رؤیای دیرین خود برساند. او همه ابزارش را به کار گرفته تا تاریخ را برای فوتبال ایران از نو بنویسد؛ همه هم پشتش هستند و برای این هدف توان‌شان را به کار گرفته‌اند.

به همین دلیل است که این چهارشنبه برای اهالی فوتبال بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. شروع دوباره اردوی تیم ملی با سرمربی جدید و مردی که طرفداران بسیاری در ایران دارد. شاید وقتش باشد که آن جمله معروف را در روز اول حضور در تمرین تکرار کند: «من ایرانی هستم.» شاید وقتش باشد که آن دستبند منقش به پرچم ایران را به دست کند و آن ساعت گران‌قیمت هدیه رئیس‌جمهوری سابق را که بندی شکل گرفته از رنگ‌های سبز و سفید و قرمز دارد، روی مچ بیندازد.

ورود رسمی کی‌روش با این پیام عاشقانه

کی‌روش از زمان انتخاب دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی هیچ واکنش رسمی به این انتخاب نداشت تا اینکه عصر سه‌شنبه در اینستاگرام خود پستی منتشر کرد.

او تصویری از خود با لباس تیم ملی ایران و از زمان سرمربیگری گذشته خود روی صفحه شخصی‌اش گذاشت و در قسمت کپشن نوشت: «وقتی خانواده شما را به خانه می‌خواند، فقط باید آماده شوید. کاملا متعهد به وظایف خود و آماده برای انجام ماموریت. بیایید آن را انجام دهیم بچه‌ها! به سوی آینده. خیلی متشکرم تیم ملی.»

میراث کی‌روش، آماده تحویل به او شد

مرکز پک که یکی از مجهزترین مراکز برای انجام تمرینات ورزشی و پزشکی تیم‌های ملی فوتبال ایران است، همه را یاد کارلوس کی‌روش می‌اندازد. در دوران حضور کارلوس کی‌روش در ایران به عنوان سرمربی تیم ملی همه به یاد دارند که سرمربی پرتغالی برای ساخت این مرکز مجهز که چند زمین چمن تمرینی و همه امکانات ورزشی را داراست، چقدر تلاش کرد و حالا به نوعی همه از آن به عنوان میراث کی‌روش یاد می‌کنند.

در این میان، مدیران فدراسیون فوتبال از شرایط موجود، امکانات و تجهیزات ساختمان پک و همچنین شرایط چمن زمین‌ها، انبار و بخش پزشکی دیدن کردند تا همه چیز مهیای تحویل این امکانات به کی‌روش، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی باشد. همچنین اتاق کار کی‌روش و همکارانش که در اختیار دراگان اسکوچیچ و دستیاران او بود، آماده شده است. مدیران فدراسیون فوتبال قصد دارند بهترین شرایط را برای اردوی پیش روی تیم ملی مهیا کنند و از طرفی میراث کی‌روش را نیز با شرایط خوب بار دیگر به او تحویل بدهند.

شروع رسمی اردوی تیم ملی فوتبال

بیست و چهار بازیکنی که چند روز قبل از دل لیگ برتر فوتبال و از تیم‌های داخلی توسط کی‌روش به تیم ملی فراخوانده شدند تا ساعت 12 ظهر چهارشنبه وقت دارند به هتل المپیک تهران بروند و خود را به کادر فنی معرفی کنند. سرمربی پرتغالی حالا در ایران است تا ستاره‌های باتجربه و جوان فوتبال ایران را از نزدیک ببیند. او در چهارشنبه موعود آنها را ملاقات می‌کند و از عصر همین روز تمرینات را استارت می‌زند.

تمرینات تیم ملی تا روز 27 شهریور در تهران ادامه می‌یابد و سپس ملی‌پوشان برای برپایی اردوی تدارکاتی و دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال راهی اتریش  خواهند شد. لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی نیز در اتریش به جمع شاگردان کی‌روش خواهند پیوست.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.