پایان ماه عسل دو غول اقتصاد جهانی

وزیر اقتصاد آلمان گفت کشورش بطور جدی در اندیشه کاهش وابستگی به واردات از چین است

به اذعان رابرت هابک، آلمان در حال تدوین قوانین و سیاست‌های جدیدی در قبال چین است که ساده‌لوحانه نخواهد بود و با کاهش وابستگی به این کشور لحاظ شده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ وزیر اقتصاد آلمان در سخنان خود کاهش وابستگی به مواد اولیه، باتری و نیمه‌رساناها را علت اصلی تدوین چنین سیاستی در قبال کشور چین عنوان کرد. هابک تصریح کرد چین یک شریک تجاری خوب و خوشایند بود ولی آلمان باید اقدامات ضروری برای حمایت از تولیدات داخلی انجام دهد. او افزود: ما نباید اجازه دهیم از کشورمان باج‌گیری شود.

سخنان وزیر اقتصاد آلمان در حالی بیان شده است که پیش از این نتایج پژوهشی نشان داده بود که وابستگی اقتصاد آلمان به چین در نیمه نخست ۲۰۲۲ به رغم فشار سیاسی بر برلین برای رویگردانی از پکن، افزایش یافته و در حوزه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم و کسری تراز بازرگانی به اوج رسیده است.

موسسه اقتصادی آلمان (IW) طبق آخرین تحقیقات خود به روند فزاینده تولید محلی در بازار چین اشاره و اعلام کرده بود رشد صادرات آلمان به چین به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

به گفته یورگن ماتز سرپرست این تحقیق وابستگی اقتصاد آلمان به چین، بسیار بیشتر از وابستگی پکن به برلین است و این وابستگی، با توجه به موضع پکن در مورد جنگ اوکراین و قدرت نمایی نظامی آن در برابر تایوان که روابط بازرگانی آلمان را با دومین اقتصاد بزرگ جهان زیر بررسی قرار داده، مشکل سیاسی ایجاد می‌کند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.