پیشنهاد طرح «اتوبوس‌های آموزش» در پایتخت

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران از پیشنهاد طرح «اتوبوس‌های آموزش» برای جذب تارکین تحصیل خبر داد و گفت: همه مدارس تهران معلم دارند و مشکلی از این بابت نداریم

به گزارش شهروند آنلاین؛ امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران د در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان تهرانی در مدارس، اظهار کرد: حدود 6 هزار مدرسه در تهران داریم و تاکنون یک میلیون و 170 هزار دانش‌آموز در همه مقاطع ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالیست که امسال حدود 10 درصد رشد جمعیت دانش‌آموزی داشته‌ایم.

وی درباره تحصیل دانش‌آموزان اتباع افغانستان، گفت: تقریبا 45 هزار دانش‌آموز اتباع در سال تحصیلی گذشته داشته‌ایم و امسال با توجه به مهاجرت از افغانستان، پیش‌بینی می‌شود 20 هزار دانش‌آموز به این جمعیت افزوده شود.

 برگه حمایت تحصیلی شرط تحصیل دانش‌آموزان اتباع

علیجانی افزود: دانش‌آموزان اتباع طبق شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های موجود ثبت‌نام می‌شوند و تنها مشکلی که دارند برگه حمایت تحصیلی است که در کارگروه اتباع جلساتی در فرمانداری داشتیم و قرار شد آنها برگه حمایت تحصیلی داشته‌ باشند؛ یعنی در سال‌های گذشته‌ پاسپورت، برگه آمایش و برگه تردد داشتند و مقرر شده است که اداره کل اتباع پیگیری کند تا یک برگه حمایت تحصیلی داشته باشند.

وی درباره هدایت تحصیلی داش‌آموزان پایه نهم گفت: برگه هدایت تحصیلی برای همه صادر شده است؛ البته ممکن است برخی باقی مانده باشند مانند کسانی که  باید شهریور دوباره امتحان بدهند یا آنها که مسافرت بوده‌اند و شاید چنددرصدی باقی مانده باشند.

پایگاه‌های سنجش کلاس اولی‌ها تا 25 شهریور فعال است

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه دهم افزود: سیاست نظام تعلیم و تربیت بر این است که بتوانیم دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی و مهارتی هدایت کنیم و طبق برنامه ششم توسعه باید این سهم را به 50 درصد می رساندیم که میانگین کشوری 36 درصد و تهران 31 درصد است؛ البته در برخی مناطق اقبال بیشتری وجود داشته و این عدد تا 42 درصد هم رسیده است. یک سیاست دیگر این بوده است که دانش‌آموزان را به سمت رشته ریاضی هدایت کنیم که امسال استقبال خوب بوده است.

وی درباره سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: در پایه اول دبستان ممکن است برخی نوآموزان به علت انجام سنجش سلامت هنوز در مدرسه ثبت‌نام نکرده باشند که چند پایگاه از سوی اداره استثنایی افزوده شده است که تا 25 شهریور فعال هستند و امر سنجش را ادامه می‌دهند.

 پیشنهاد طرح «اتوبوس‌های آموزش»

علیجانی درباره بازماندگی از تحصیل برخی دانش‌آموزان، گفت: دوسال کرونا که آموزش مجازی داشتیم، یکی از شاخص‌های ما که تارکین تحصیل بود به جای اینکه درصدش بالا برود، پایین آمده بود. یعنی عمدتا تارکان تحصیل و دانش‌آموزان کار هم مجازی درس می‌خواندند و هم کار می‌کردند.

وی افزود: بر همین اساس، امسال در شورای آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد یکی از راه‌های جذب تارکان تحصیل همین آموزش ترکیبی و آموزش مکمل در فضای مجازی باشد که تا جایی که امکان دارد از فضای مدرسه دور نباشند و درس بخوانند؛ همچنین پیشنهاد شد که «اتوبوس‌های آموزش» سر چند چهارراه مستقر شوند که امید است این طرح را هم بتوانیم عملیاتی کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: در این طرح، اتوبوس‌هایی در ساعت هایی از روز سر چهارراه‌ها می ایستند و به کودکان کار آموزش می‌دهند. البته باید دانش‌آموزان در مدرسه ثبت‌نام کرده باشند و بعضا در این اتوبوس‌ها رفع اشکال کنند که البته این طرح در حد پیشنهاد است و هنوز نهایی نشده است.

 همه مدارس تهران معلم دارند

علیجانی درباره برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران برای بازگشایی مدارس، گفت: امسال بعد از دوسال وقفه تحصیلی به علت کرونا، با دستور رئیس جمهور و تأیید ستاد کرونا قرار است آموزش به صورت حضوری باشد که شور و شعفی در جامعه ایجاد کرده است و هم دانش‌آموزان، هم اولیا و هم جامعه فرهنگیان خوشحال هستند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است و خوشبختانه به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و شاداب سازی مدارس آمادگی ایجاد شده است، گفت: در تلاشیم در ستاد پروژه مهر، روز اول متفاوتی داشته باشیم و در دولت سیزدهم و روز بازگشایی مدارس یک روز به یادماندنی باشد. درباره بازگشایی و زمان برگزاری آیین آغاز تحصیلی هر تصمیمی ستاد بگیرد باتوجه به همان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه همه مدارس تهران معلم دارند و مشکلی از این بابت نداریم، افزود: از 14 فروردین آموزش حضوری شد و همان موقع دانش‌آموزان خوشحال بودند و خیلی‌ها فکر می‌کردند دانش‌آموزان راضی نباشند اما دانش‌آموزان از این تصمیم رضایت داشتند و برای اول مهر همینگونه است و امیدواریم سال تحصیلی آینده سال تحصیلی خوبی باشد./فارس

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.