ساختمانی که نام مادر را ماندگار کرد

خانواده مهریزی پایگاه امداد جاده ای می سازند

مسافرانی که این روزها مسیر استان یزد به فارس را طی می کنند، درست کنار گوش شهر مهریز، چشمشان به ساختمان در حال ساخت پایگاه امدادی مهریز افتاده است؛ پایگاه امداد جاده ای که در یکی از جاده های پر حادثه یزد احداث می شود.
این پایگاه به همت یکی از خانواده های هلال احمری مهریز ساخته می شود و قصه ای شنیدنی دارد.

«مادرم عضو هلال احمر بود و همیشه اعضای خانواده را به فعالیت در هلال احمر تشویق می کرد.» «محمد حسینی» 40 سال دارد و از 25 سالگی به جمع هلال احمر مهریز یزد پیوسته است.

او و خواهران و بردارانش همگی به تشویق مادر با هلال احمر آشنا شده است. سال ها به عنوان امدادگر در شهرستان مهریز فعالیت کرده و با وقوع زلزله بم، دو سال برای امدادرسانی و کمک به خانواده های زلزله زده در این شهر ماندگار شده است.

حسینی می گوید :«چند سال پیش که مادم فوت کرد، به همراه اعضای خانواده تصمیم گرفتیم برای زنده نگه داشتن یاد او، کاری ماندگار انجام دهیم. از تهیه ارزاق و کمک به نیازمندان، تا فرش کردن مسجد.

اما این ها کافی نبود. می خواستیم کار ماندگاری انجام دهیم؛ کاری که می دانستیم اگر او هم زنده بود دلش می خواست به ثمر برسد.»

جاده پر پرچ و خم مهریز به سمت استان فارس تصادف و حادثه کم ندارد. نبود پایگاه امداد جاده ای باعث شده بود حداقل زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه به نیم ساعت یا بیشتر از آن برسد.

برای همین هم خانواده حسینی تصمیم به احداث پایگاه جاده ای در مهریز گرفت :«تصمیم گرفتیم پایگاه امداد جاده ای را به نام مادر مرحومم، فاطمه جعفری بسازیم. ساخت این پایگاه تقدیبا یک میلیارد هزینه دارد و همه هزینه آن را خودمان متقبل شدیم.»

در حال حاضر این پایگاه در زمینی به مساحت 380 متر مربع در حال ساخت است و در مرحله اسکلت بندی قرار دارد.

حسینی این پایگاه را با مشورت هلال احمر یزد و به پیشنهاد آن ها می سازد :«وقتی موضوع را با هلال احمر استان مطرح کردیم خودشان پیشنهاد ساخت پایگاه مهریز را دادند.

چون با وجود حوادث جاده ای و مسیر پرخطر این جاده، تصادف های زیادی در این جاده رخ می داد. ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم و کار شروع شد.»
حسینی که عضو هیات مدیریه هلال احمر یزد، عضو مجمع هلال احمر یزد و عضو هیات رییسه این مجمع، و عضو هیات مدیره هتل بیمارستان گاندی یزد هم هست می گوید :«من و خانواده ام هلال احمر را خانه خود می دانیم. علاوه بر فعالیت به عنوان امدادگر و داوطلب در جمعیت، امکانات درمانی بیمارستان را هم در اختیار هلال احمر گذاشته ایم و پرونده های بیماران نیازمند که هلال احمر معرفی می کند را به انجمن خیریه بیمارستان می سپاریم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.