رشد 5.1 درصدی ارزش افزوده بخش صنعت در بهار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گزارش فصلی مرکز آمار ایران از رشد تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده کشور گفت: بر اساس این آمار بخش صنعت در بهار امسال رشد ۵.۱ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار، حوزه صنعت در سه ماهه نخست امسال؛ رشد ۵ و یک دهم درصدی داشته که رشد قابل توجهی است.

او اضافه کرد: این آمار در بخش سرمایه گذاری در حوزه صنعت و به طور دقیق‌تر تشکیل سرمایه در بخش ماشین آلات، رشد ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد.

فاطمنی امین گفت: این دو عدد نشان می‌دهد که وضعیت تولید در کشور رو به رشد و امیدوار کننده است.

وزیر صمت گفت: در بخش سرمایه در گردش نیز که مقام معظم رهبردی در هفته دولت با آن اشاره فرمودند و رئیس‌جمهوری نیز بر آن تاکید ویژه دارند، وزارت صمت کار‌هایی را از قبل آ‎غاز کرده بود که می‌توان به موضوع تامین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مطمئن به حساب فروشنده که خیلی از مسائل را حل می‌کند اشاره کرد که روند کار هم به خوبی پیش می‌رود.

فاطمی امین افزود: همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کارگروهی با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تشکیل دادیم و در نخستین مرحله، ۲۲ مورد را تفاهم کردیم که بسیار موثر است.

او به بخشی از تفاهم‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: افزایش ۳۰ درصدی منابع بخش صنعت در مقایسه با سال گذشته، تخصیص ۵۰ همت برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و تامین مالی اوراق همچنین ضمانت ۵۰ همت بانک‌ها برای واحد‌های تولیدی که در بازار بورس برای تامین مالی اوراق بدهی منتشر می‌کنند است.

فاطمی امین افزود: حل موضوعات متنوع بخش صنعت و معدن مورد تفاهم اعضای کار گروه است و مقرر شد هر دو هفته یک بار پیشرفت کار بررسی و کنترل و پایش شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وزارت صمت تا کنون به طور کامل به پنجره واحد نپیوسته است گفت: قرار است خدمات پرکاربرد متصل شود که اتصال آن در وزارت صمت از چند هفته قبل آغاز شده و به طور جدی پیگیری انجام آن هستم..

وزیر صمت با بیان اینکه درگاه یکپارچه به مردم در جهت موضوعات کسب و کار، کمک فراوانی می‌کند افزود: این موضوع مورد استقبال ما نیز است و در واقع یکی از مطالبات خودماست.

فاطمی امین در خصوص آخرین مهلت برای پیوستن به پنجره واحد که پایان شهریورماه اعلام شده است گفت: در مهلتی که قانون بودجه تعیین کرده حتما انجام می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.