تورم در آمریکا نگران‌کننده است/ پوتین شکست را نمی‌پذیرد

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 14 سپتامبر 2022

چهارشنبه، 14 سپتامبر 2022، نیویورک‌تایمز از تداوم تورم در آمریکا گفت؛ «در اوکراین، پوتین شکست را نمی‌پذیرد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست بود و گاردین صفحه اول خود را بین تصویر تابوت ملکه که به دروازه‌های کاخ باکینگهام می‌رسد و گزارشی اختصاصی در مورد اینکه دولت بریتانیا احتمالا کل استراتژی ضد چاقی خود را کنار می‌گذارد، تقسیم کرد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

چهارشنبه، 14 سپتامبر 2022، تقریبا عکس یا تیتر یک همه روزنامه‌های بریتانیایی از انتقال تابوت ملکه بریتانیا به کاخ باکینگهام برای آخرین‌بار، در عصر سه‌شنبه حکایت داشت.

روزنامه گاردین صفحه اول خود را بین تصویر تابوت ملکه که به دروازه‌های کاخ باکینگهام می‌رسد و گزارشی اختصاصی در مورد اینکه دولت بریتانیا احتمالا کل استراتژی ضد چاقی خود را کنار می‌گذارد، تقسیم کرده است.

به گزارش این روزنامه، قوانین «جانک فود» بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، در معرض تهدید قرار گرفته است، زیرا لیز تراس، نخست‌وزیر جدید، بروکراسی و  قوانین دست و پاگیر اداری را هدف گرفته است.

گاردین می‌گوید: «وزرا دستور بررسی رسمی اقداماتی را داده‌اند که هم‌اکنون با هدف جلوگیری از استفاده مردم از غذاهای ناسالم (junk food) اجرا می‌شود. این بررسی ممکن است باعث شود  لیز تراس، نخست‌وزیر، ممنوعیت نمایش محصولات قندی در صندوق‌های فروشگاه‌ها و شرط «یکی بخرید، یکی رایگان ببرید» را در مغازه‌ها، لغو کند….»

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی روزنامه نیویورک‌تایمز از وضعیت تورم در آمریکا گفته است. در این گزارش آمده: «افزایش قیمت‌ها در ماه آگوست به طرز نگران‌کننده‌ای سریع بود، چنانکه با وجود کاهش قیمت بنزین، طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات گران‌تر شدند؛ شاهدی مبنی بر اینکه کاهش پایدار تورم که فدرال رزرو و کاخ سفید به آن امیدوار بودند، همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. روز سه‌شنبه، گزارش جدید شاخص قیمت مصرف‌کننده نشان داد قیمت‌ها نسبت به سال قبل 8.3 درصد افزایش یافته است. در حالی که این افزایش کمتر از  رشد 8.5 درصد در ماه جولای بود، اما به اندازه‌ای که اقتصاددانان انتظار داشتند متعادل نبود، چراکه هزینه‌های اجاره‌بها، غذا و مراقبت‌های پزشکی گران‌تر شد….»

واشینگتن‌پست

«در اوکراین، پوتین شکست را نمی‌پذیرد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که در آن بر پیشروی‌های اخیر اوکراین در جنگ و واکنش روسیه متمرکز است. در این گزارش آمده: «پوتین «اهداف» جنگ را دنبال و شکست را رد می‌کند. خصوصیت اساسی و متمایز‌کننده ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس‌جمهوری -یعنی هرگز تسلیم‌شدن و امتناعش از عقب‌نشینی- به او کمک کرد تا سال‌ها قدرت جهانی روسیه را به نمایش بگذارد. اما در میان عقب‌نشینی‌های مکرر در جنگی فاجعه‌بار در اوکراین، رویکرد سرسختی و انعطاف‌ناپذیری او بیشتر نقص بزرگ او به نظر می‌آید….»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.