بایدن: داریم یاد می‌گیریم با کرونا بمیریم

چالش‌های‌کرونایی آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا

“داریم وارد یک زمستان تاریک می‌شویم و بحرانی سخت در پیش است. ترامپ همان شخصی است که بارها گفته بود کرونا تا الان تمام می‌شود.کسی که مسئول مرگ هزاران آمریکایی است نباید رئیس جمهور باشد.” این عبارت‌های تند را بایدن شب گذشته در آخرین مناطره انتخاباتی مقابل دونالد ترامپ گفت؛بحران کووید19 شاید به‌روز‌ترین وزنه برتری برای نامزد حزب دموکرات در ماراتن انتخابات 3 نوامبر 2020 باشد.

راضیه زرگری – جو بایدن در انتقاد به سیاست‌های غلط ترامپ در مدیریت بحران کووید19 عنوان کرد” ترامپ از ژانویه می‌دانسته کرونا چه قدر خطرناک است اما به مردم آمریکا نگفت و آن را جدی نگرفت. او همان شخصی است که قاطعانه گفته بود کرونا تا الان تمام می‌شود.”

سومین و آخرین مناظره انتخاباتی دو رقیب اصلی ریاست جمهوری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه در نشویل ایالت تنسی برگزار شد؛ جو بایدن نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای آخرین بار رو در روی هم قرار گرفتند تا در مدت ۹۰ دقیقه به سوالات مربوط به ۶ موضوع پاسخ داده و یا همدیگر را به چالش بکشند.این مناظره با سوالاتی درباره مبارزه با ویروس کرونا شروع شد. چالشی که آمریکا را در طول نیم سال گذشته به شدت درگیر کرده و بزرگترین خسارت‌ها را این کشور وارد کرده است.

ترامپ :من می‌گویم ما در حال شکست دادن این بیماری هستیم. این بیماری در حال از بین رفتن است. از تجربه شخصی خودم به شما می‌گویم من در بیمارستان بودم. مبتلا شدم و بهتر شدم؛ آن‌ها دارویی را برای من تجویز کردند که خیلی سریع‌ بهتر شدم و وگرنه امشب نمی‌توانستم در اینجا حضور داشته باشم

” داریم وارد یک زمستان تاریک می‌شویم و بحرانی سخت در پیش است. ترامپ همان شخصی است که بارها گفته بود کرونا تا الان تمام می‌شودکسی که مسئول مرگ هزاران آمریکایی است نباید رئیس جمهور باشد.” این جملات انتقادی تند را بایدن شب گذشته در آخرین مناطره انتخاباتی مقابل دونالد ترامپ گفت؛بحران کووید19 شاید به‌روز‌ترین وزنه برتری برای نامزد حزب دموکرات در ماراتن انتخابات باشد.

واکسن در‌حال تولید است اما تضمینی برایش نمی‌دهم

در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند. از آخرین مناظره حضوری دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا همین امروز،16 هزار آمریکایی بر اثر کووید19 جان خود را از دست داده اند و موج جدید اوج گیری ویروس در آستانه فصل سرد شروع شده؛ اداره کشور در مرحله بعدی ویروس سوالی بود که مجری مناظره ار دونالد ترامپ و جو بایدن پرسید.

ترامپ در زمانی که برای پاسخ دادن به این سوال در اختیار داشت گفت: بر اساس الگو‌ها پیش بینی می‌شد دو میلیون و ۲۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست خواهند داد. ما بزرگترین اقتصاد در جهان را تعطیل کردیم تا بتوانیم با این بیماری وحشتناک مبارزه کنیم؛ بیماری‌ای که از چین وارد اینجا شده بود.

ترامپ کرونا را یک همه گیری جهانی دانست: “بنابراین این بیماری در سراسر جهان شیوع یافته. شما شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری در اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر هستید؛ با این حال مرگ و میر کاهش یافته است.”

 

بر اساس گزارش نشریه پزشکی نیو انگلند مدیکال ژورنال که مهمترین نشریه پزشکی در سراسر جهان محسوب می‌شود،شیوه واکنش رئیس جمهور آمریکا به بحران کووید19 کاملا فاجعه بار بوده است

کاهش 85 درصدی مرگ‌و‌میر کرونا؟!

او با مقایسه ایالت ها در شمار مبتلایان و افزایش موارد ابتلا در موارد بسیار مدعی شد آمار مرگ و میر تا 85 درصد کاهش یافته و همه سخت در حال مبارزه با کرونا هستند. او به واکسن کرونا که در حال تولید است هم اشاره کرد:” این واکسن آماده است. ظرف چند هفته خبر تولید واکسن اعلام خواهد شد و قرار است در اختیار مردم قرار گیرد و عملیات سریعی را برای توزیع آن در پیش گرفته ایم.” با این حال در ادامه مناظره زمانی که مجری درباره این ادعا از ترامپ تضمین خواست، او گفت نمی‌تواند در این زمینه تضمین بدهد.

ترامپ گفت این بیماری یک مشکل جهانی است اما خواهد رفت :” من می‌گویم ما در حال شکست دادن این بیماری هستیم. این بیماری در حال از بین رفتن است. از تجربه شخصی خودم به شما می‌گویم من در بیمارستان بودم. مبتلا شدم و بهتر شدم؛ آن‌ها دارویی را برای من تجویز کردند که خیلی سریع‌ بهتر شدم و وگرنه امشب نمی‌توانستم در اینجا حضور داشته باشم. بقیه هم در حال بهتر شدن هستند.

 

نیویورک مثل شهر ارواح شده

رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد خواستار بازگشایی مدارس و اقتصاد آمریکا هستم: نمی‌توان آمریکا را بسته نگاه داشت. نیویورک مثل شهر ارواح شده؛ همه دارند این شهر را ترک می‌کنند. ترامپ که در حین صحبت هایش بایدن را برای ایزوله کردن خود مسخره کرد، با تغییر لحن و مواضع گذشته‌اش گفت نمی‌گوید کرونا به زودی تمام می‌شود، بلکه می‌گوید داریم یاد می‌گیریم که با کرونا زندگی کنیم.

جو بایدن در مدت زمانی که برای پاسخ به این سوال فرصت داشت با حمله به ترامپ و یادآوری اینکه هزاران نفر عزیزانشان را از دست داده‌اند گفت: “یاد می‌گیریم با کرونا زندگی کنیم؟ ما داریم یاد می‌گیریم که با کرونا بمیریم”

ترامپ که در حین صحبت هایش بایدن را برای ایزوله کردن خود مسخره کرد، با تغییر لحن و مواضع گذشته‌اش گفت نمی‌گوید کرونا به زودی تمام می‌شود، بلکه می‌گوید داریم یاد می‌گیریم که با کرونا زندگی کنیم

بایدن با انتقاد از موضع تمسخر‌آمیز ترامپ درباره ماسک گفت: او به توصیه مشاورانش گوش نکرده و برنامه جامعی ندارد: ۲۲۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست داده اند. هر کسی که مسئول عدم کنترل این شرایط است در حقیقت نمی‌گوید من هر گونه مسئولیتی را می‌پذیرم؛ کسی که مسئول این میزان از مرگ و میر است نباید به عنوان رئیس جمهور آمریکا باقی بماند. ما در شرایطی قرار داریم که هر روز هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

بایدن : از حالا تا پایان سال، اگر شما تنها از ماسک استفاده می‌کردید، همان چیزی که مشاوران رئیس جمهور توصیه کرده اند، ما می توانستیم جان صد‌ها هزار تن را نجات دهیم. اما ما در شرایطی قرار داریم که خود رئیس جمهور طرحی برای این موضوع ارائه نکرده. او هیچ طرح جامعی ندارد.

بر اساس گزارش نشریه پزشکی نیو انگلند مدیکال ژورنال که مهمترین نشریه پزشکی در سراسر جهان محسوب می‌شود،شیوه واکنش رئیس جمهور آمریکا به بحران کووید19 کاملا فاجعه بار بوده است؛بایدن با طرح این موضوع گفت بنابراین من یک روند مناسب را درپیش خواهم گرفت و به این روند پایان خواهم داد.

 

برنامه‌ریزی برای انجام تست‌های سریع و بازگشایی ایمن کسب‌و‌کار

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا خطاب به ترامپ گفت: “از حالا تا پایان سال، اگر شما تنها از این ماسک استفاده می‌کردید، همان چیزی که مشاوران رئیس جمهور توصیه کرده اند، ما میتوانستیم جان صد‌ها هزار تن را نجات دهیم. اما ما در شرایطی قرار داریم که خود رئیس جمهور طرحی برای این موضوع ارائه نکرده. او هیچ طرح جامعی ندارد.”

او عنوان کرد برنامه هایش شامل اقداماتی است که اطمینان حاصل کند همه افراد در همه زمان‌ها ترغیب به استفاده از ماسک می‌شوند. بایدن به سرمایه گذاری برای انجام تست های سریع و برنامه ریزی برای بازگشت ایمن به بازگشایی کسب و کارها و مدارس اشاره کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.