امضاء 17 سند همکاری بین ایران و ازبکستان

تهران و تاشکند 17 سند همکاری در زمینه‌ انرژی، صنعت، کشاورزی، ورزشی و فرهنگی امضا کردند

مراسم امضای اسناد همکاری و یادداشت‌ تفاهم بین تهران و تاشکند در حضور رؤسای جمهور و بین وزرای دو کشور ایران و ازبکستان در ساختمان مرکز کنگره و در مجموعه گردشگری جاده ابریشم سمرقند برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ این سند همکاری‌ها در زمینه‌های توسعه حمل و نقل ترانزیتی، مبادلات فرهنگی، گمرک، مبادلات تجاری و اقتصادی، بهداشت و دیگر زمینه‌هاست که بین وزیران ایران و ازبکستان و در حضور رؤسای جمهوری به امضای طرفین رسید.

پس از تبادل اسناد همکاری تهران و تاشکند که به امضای وزرای دولت دو کشور رسید، روسای جمهوری ایران و ازبکستان نیز بیانیه مشترک همکاری دو کشور را امضا کردند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی همتای ازبک خود در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و دیدارهای دوجانبه وارد شهر کهن سمرقند شد، ساختمان مرکز کنگره و در مجموعه گردشگری جاده ابریشم سمرقند از سوی شوکت میرضیایف رئیس‌جمهوری ازبکستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

پس از آیین استقبال رسمی از آیت‌الله رییسی اعضای هیات‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور مذاکرات دو جانبه را به ریاست روسای جمهوری دو کشور در مجموعه جاده ابریشم آغاز کردند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.