حساب ‌ویژه‌ای روی همسایگان باز کرده‌ایم

دیدار رئیسی با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در ازبکستان

رئیس جمهور تعامل با همسایگان را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت اقتصادی و تجاری امروز کشور است بنابراین ما با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت اما روی همسایگان حساب ‌ویژه‌ای باز می‌کنیم

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی حاضر در ازبکستان با تاکید بر تسهیل مراودات مالی بین دو کشور گفت: بانک مرکزی و بانک صادرات هر چه سریع‌تر موانع این حوزه را بررسی و مشکلات آن را به نحوی حل کنند که تجار برای انتقال پول مشکلی نداشته باشند.

رئیس جمهور، افزایش چهار برابری روابط تجاری و اقتصادی ایران و ازبکستان؛ هدف مشترک تهران و تاشکند ارزیابی کرد و افزود: در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان بر توسعه روابط دوجانبه تاکید شد. از میزان روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ازبکستان راضی نیستیم و این روابط باید افزایش پیدا کند.

رئیسی در ادامه تعاملات دوجانبه میان تهران و تاشکند و حضور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای را از اهداف سفر به ازبکستان عنوان کرد.

رئیس‌جمهور تعامل با همسایگان را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: امروز اولویت اقتصادی و تجاری کشور، ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه است. با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت اما روی همسایگان حساب ‌ویژه‌ای باز می‌کنیم چون ارتباطات  ایران با همسایگان سابقه فرهنگی و اقتصادی قوی دارد.

رئیسی با بیان اینکه تقویت شبکه ریلی داخلی و کریدورهای خارجی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت به دنبال تقویت شبکه ریلی کشور در همه زمینه‌ها (واگن، لوکوموتیو و ریل) است تقویت این شبکه به راحتی کار تجار ایرانی کمک زیادی می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره اطلاعات کامل و دقیق رئیس جمهور ازبکستان از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و علمی، از فعالان اقتصادی و تجاری خواست از ظرفیت‌های خوبی که این پیشرفت‌های علمی و اقتصادی ایجاد کرده است، در جهت تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.

رئیسی با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های گسترده توانست این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.