احصا خدمات استاندارد پزشکی اربعین برای سال آینده/ لزوم افزایش پایگاه های امدادی جاده‌ای سیار در سال آینده

خدمات هلال‌احمر در اربعین به روایت پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: خدا را شکر می کنم که این فرصت را داده که با تمام وجود در این سرزمین خدمتگزار کسانی باشیم که یادگار حضرت زینب (ع) هستند

به گزارش شهروند آنلاین؛پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در جریان همایش اولین کنگره بین المللی بهداشت و درمان اربعین در عراق گفت: خدا را شکر می کنم که این فرصت را داده که با تمام وجود در این سرزمین خدمتگزار کسانی باشیم که یادگار حضرت زینب (ع) هستند.
او ضمن تقدیر از مردم عراق برای مهمان نوازی در اربعین حسینی افزود: غیرت دینی و عربی در این روزها دیده شده و قابل تحسین است و هیچ کجای دنیا دیده نمی شود که این شرایط وجود داشته باشند تا مردم بتوانند به راحتی زیارت و پیاده روی اربعین بپردازند.

کولیوند تاکید کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی اصلی امداد و نجات و بهداشت و درمان مسئولیت اصلی را دارد اما دانشگاه های علوم پزشکی، بنیاد احسان، نیروهای نظامی و… هم حضور داشتند هماهنگی خوبی میان ما و عزیزان در عراق وجود دارد. این هماهنگی باعث شد تا خدمات را به خوبی ارائه بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد: مطمئنم میتوانیم هم افزایی انجام دهیم تا خدمات بهتری ارائه دهیم و برای سال آینده باید برنامه ریزی دقیق تری انجام دهیم.

کولیوند اظهار کرد: در گزارش های عراق ۲۴ جان باخته بدلیل حوادث ترافیکی عنوان شد اما با همکاری هم می توانیم این تعداد را کم کنیم. منکر قضا و قدر الهی نیستم ولی باید تلاش کنیم که مشکلات کمتری داشته باشیم و اگر جان یک نفر را نجات دهیم گویی جان همگان را نجات داده ایم.

کولیوند افزود: معتقدم همانگونه که رئیس محترم دانشگاه کربلا گفتند راهپیمایی در هوای گرم مخاطرات خود را دارد ولی می توانیم با ایجاد سازه ها و سایر تدابیر خدمات بهتری به زائرین ارائه دهیم تا کرامت زائرین هم حفظ شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران ادامه داد: حاضریم پایگاه های جاده ای سیار را بیشتر ارائه دهیم تا حوادث ترافیکی را به حداقل برسانیم. این افراد زائرین امام حسین (ع) هستند و برای ما عزیز هستند و امیدوارم با هم افزایی و افزایش پایگاه ها امدادی خدمات بهتری برای سال های آینده ارائه دهیم.

او گفت: ۱۵ دکتر متخصص از اساتید برجسته دعوت کردم تا استانداردهای خدمات پزشکی اربعین را احصا کنند تا برای سال آینده ارائه دهیم. موکبان مختلف در طول سال را آموزش دهیم و بدین ترتیب خدمات بهتری ارائه شود.

کولیوند افزود: پیش از نهایی شدن این استانداردها با متخصصین عراقی در میان میگذاریم تا تجربیات مختلف برای برپایی هر چه بهتر اربعین حسینی را ارائه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران ضمن تقدیر از مسئولان عراقی برای همکاری در مراسم اربعین اظهار کرد: تک تک مردم ایران دلشان اینجاست و ما به نیابت از آن ها دعا می کنیم و هر روز از سوی یک شهید زیارت می کنیم و به خصوص مدیون شهید ابومهدی مهندس و سردار سلیمانی هستیم.

او با اشاره به گزارش صحه عراق افزود: اینکه تعداد مراجعین به مراکز درمانی بیشتر شده به معنای این است که دسترسی به مراکز درمانی افزایش پیدا کرده لست. ما۲۰۰ مرکز درمانی سطح ۱، ۴۰ مرکز درمانی سطح ۲ و ۹ مرکز سطح ۳ داریم و به میزان کافی دارو و خدمات بهداشتی ارائه کردیم و البته مشکلاتی وجود داشت و مطمئنم می توانیم خدمات بیشتری برای سال آینده داشته باشیم.

کولیوند در پایان از رئیس دانشگاه کربلا خواست تا ماهیانه خدمات مختلف را بررسی کنند بدین ترتیب نقاط قوت را به رخ دنیا بکشیم و نقاط ضعف را رفع کنیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.