رمزگشایی از درگذشت مهسا امینی تا دو روز آینده

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره بررسی علت درگذشت مهسا امینی گفت: فکر می‌کنیم تا یکی دو روز آینده در مورد این اتفاق به نتیجه روشن برسیم.

به گزارش شهروند آنلاین، سید مجید میراحمدی گفت:​ وزیر کشور دستور‌هایی را به پزشکی قانونی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی و وزارت بهداشت داده تا امروز گزارش و مستندات مکتوبشان را در مورد این حادثه دریافت کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور  گفت که وزارت کشور گزارش خود را با سرعت و بدون هیچگونه پیش داوری، بر مبنای اسناد، مدارک و شواهد تهیه می‌کند.

گشت ارشاد هفته گذشته مهسا امینی را دستگیر کرد و پس از چند ساعت اعلام شد خانم امینی به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، «خانم امینی که برای توجیه و آموزش در مقر پلیس حضور داشت، ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد.»

با رسانه‌ای شدن این حادثه، رئیس جمهوری به وزارت کشور دستور پیگیری داد. وزیر کشور هم از معاون امنیتی و انتظامی‌اش خواست، حادثه را با فوریت و دقت بررسی کند.

دیروز جمعه، مهسا امینی ۲۲ ساله در بیمارستان​ درگذشت.

فرماندهی انتظامی پس از درگذشت خانم امینی بخش‌هایی از فیلم دوربین‌های مداربسته مقر پلیس را در خبرگزاری صدا و سیما منتشر کرد.

پلیس در اطلاعیه جدیدش اعلام کرده مهسا امینی سه شنبه پیش، «به همراه تعدادی از افراد که به علت پوشش نامناسب برای تعهد و توجیه به یکی از مقر‌های پلیس هدایت شده بود، ​در جمع سایر مراجعه‌کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده، اما متأسفانه اقدامات درمانی برای مداوایش در نزدیکترین بیمارستان بی‌ثمر بوده است.»

در این اطلاعیه تأکید شده تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته از لحظه ورود خانم امینی به مقر انتظامی تا انتقال او با اورژانس، به خانواده‌اش نشان داده شده و «هیچ‌گونه برخورد فیزیکی با مهسا امینی رخ نداده است.»

پس از اعلام خبر درگذشت خانم امینی، رئیس مجلس به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مأموریت داد تا ابعاد درگذشت مهسا امینی را در مقر پلیس بررسی کند و گزارش دهد.

محمدباقر قالیباف گفت: «در صورتی که در گزارش کوتاهی و تقصیری مشاهده شود، اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد مورد توجه قرار می‌گیرد.»/واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.