برگزاری مراسم تشییع مهسا امینی در سقز

پیکر مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی که روز گذشته در بیمارستان کسری تهران جان باخت، امروز در آرامستان آیچی سقز به خاک سپرده شد.

به گزارش شهروند آنلاین،آیین تشییع پیکر و خاکسپاری مهسا (ژینا) امینی با حضور جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز برگزار شد.

مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی که به تهران سفر کرده بود بر اساس اطلاعیه پلیس تهران بزرگ، روز سه شنبه مورخ ۲۲ شهریور ماه جاری به همراه تعدادی از افراد به دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقر‌های پلیس هدایت شده بود که او در جمع سایر مراجعه کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شد و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل شد که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد و روز گذشته جان خود را از دست.

پلیس تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمام تصاویر دوربین‌های مداربسته مرکز پلیس امنیت اخلاقی به صورت کامل به خانواده مرحومه نشان داده شده است و بررسی همچنان ادامه دارد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این بیانیه افزود: بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال او به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچ گونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.

به دنبال این حادثه سید ابراهیم رئیسی که در سفر ازبکستان به سر می‌برد، به احمد وحیدی وزیر کشور دستور داد علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه گزارش کند.

همچنین هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان تهران مامور به انجام بازرسی و بررسی‌های لازم در خصوص علل و چگونگی بروز عارضه جسمی برای خانم مهسا امینی شده است.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز شب گذشته در تماس تلفنی با پدر مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی بر پیگیری جدی موضوع تاکید کرد.

زارعی کوشا جمعه شب در حساب توییتری خود نوشت: در تماس با پدر محترم و صبور دخترمان مهسا امینی (ژینا) ضمن تسلیت به ایشان و مادر داغدارش، بر پیگیری جدی و بررسی دقیق علت حادثه و برخورد با هر گونه قصور و تقصیر احتمالی حسب دستور رئیس جمهوری محترم تاکید کردم.

او ادامه داد: از خداوند منان برای خانواده محترم و بازماندگان ژینا صبر و اجر طلب می‌کنم./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.