هدفگذاری موشک‌های حزب‌الله روی میدان «کاریش»

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت اربعین حسینی (ع) گفت: حضور ۲۰ میلیون زائر در کربلای معلی یعنی ۲۰ میلیون قلب به عشق امام حسین (ع) می تپد.

به گزارش شهروند آنلاین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز  در جمع صدها هزار نفر از شیعیان لبنان در منطقه بعلبک این کشور اظهار داشت: در این مجلس عزاداری یاد این واقعه بزرگ و دردناک را گرامی می‌داریم.

او گفت: یکی از مهمترین درسهای روز اربعین را که توسط امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) در مجلس یزید مطرح شد، یادآوری می‌کنیم و آن درس این است که مومن در هر مصیبت و شرایط سختی که باشد، نمی تواند تضعیف یا تسلیم شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) بانویی است که عزیزانش شهید شدند و اسیری است که از شهری به شهر دیگر به اسارت برده شد، اما در برابر یزید می‌ایستد و بسیار قوی سخن می گوید.

او افزود: خیلی‌ها تلاش کردند تا یزید را از ریختن خون امام حسین علیه السلام تبرئه کنند، اما همه این تلاش‌ها ناکام ماند و این خون مدام در چهره یزید فریاد می زد. یکی از مصادیق سخنان سیده زینب (سلام الله علیها) راهپیمایی اربعین این روزها در عراق است. حضور بیست میلیون زائر یعنی بیست میلیون قلب برای امام حسین (علیه السلام) می تپد.

راهپیمایی اربعین با این گستردگی شبیه یک معجزه است

دبیرکل حزب الله لبنان، راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در عراق را مراسمی بی نظیر از منظر گستردگی و جمعیت توصیف و برگزاری آن را به منزله یک معجزه دانست.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در تاریخ گردهمایی نظیر گردهمایی عاشقان امام حسین (ع) در شهر مقدس کربلا وجود ندارد و این امروز شبیه به معجزه است.

او افزود: همه تلاشها در تاریخ برای جلوگیری از برگزاری زیارت اربعین شکست خورده است و چه با خودروهای بمبگذاری شده یا شیوه های دیگر نتوانسته اند که جلوی برگزاری این مراسم را بگیرند.

سید حسن نصرالله گفت: ما از همه احزاب و اقشار ملت عراق به خاطر سخاوت، مهمان نوازی و محبت فراوانی که به زائران حسین (علیه السلام) نشان می‌دهند، تشکر  و قدردانی می کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت رژیم صهیونیستی و مزدورانش لبنانی اش در ۴۰ سال پیش در دو اردوگاه  صبرا و شتیلا در جنوب بیروت اشاره کرد و گفت که دشمن اسرائیلی از کشتار صبرا و شاتیلا حمایت کرد، اما عاملان اصلی از احزاب معروف لبنان بودند و در تهاجم سال ۱۹۸۲ با آن متحد شدند.

او خاطرنشان کرد: این جنایت فقط علیه آوارگان فلسطینی نبود بلکه علاوه بر شهادت ۳۵۰۰ شهروند فلسطینی، ۱۹۰۰ شهروند لبنانی هم شهید شدند.

سید حسن نصرالله از این جنایت به عنوان بزرگترین و پلیدترین جنایت در تاریخ درگیری اعراب و رژیم صهیونیستی یاد کرد که مرتکبان آن هنوز مجازات نشده اند.

مقاومت تنها گزینه فلسطینی‌هاست

سید حسن نصرالله درباره تحولات فلسطین نیز گفت: امروز دشمن را می بینیم که از کرانه باختری وحشت زده است زیرا با نسلی از جوانان می جنگد.

او افزود: گزینه غزه، پایداری و مقاومت است. تضمین‌های آمریکا از فلسطینی‌ها در صبرا و شاتیلا حتی در قرارداد اسلو حفاظت نکرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: اکثریت مردم فلسطین به این باور رسیده‌اند که مسیر مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و تنها گزینه پیش روی آنها مقاومت است.

او تاکید کرد: بیانیه اخیر حماس درباره ازسرگیری روابط با سوریه جای تقدیر و تشکر دارد و جبهه مقاومت امروز نیاز به اتحاد بیشتر دارد. مقاومت تنها راهی است که ملت سوریه، فلسطین و لبنان می توانند از طریق آن حق و حقوقشان را پس بگیرند.

استخراج گاز از حوزه “کاریش” خط قرمز ماست

دبیرکل حزب الله لبنان درباره مناقشه دریایی با رژیم صهیونیستی نیز خاطرنشان کرد: چشم ما به کاریش و موشک هایمان نیز به سمت کاریش هستند. تهدیدهای دشمن هیچ تاثیری بر ما اثر نمی‌گذارد و هدف ما این است که لبنان بتواند نفت و گاز استخراج کند و این مسئله به هیچ پرونده دیگری مربوط نمی‌شود.

نصرالله تاکید کرد: ما نمی‌توانیم اجازه استخراج نفت و گاز (از سوی رژیم صهیونیستی) از میدان کاریش را قبل از احراز حقوق لبنان بدهیم. ما به دور از رسانه‌ها پیام دادیم که در صورت شروع استخراج با مشکل مواجه هستیم.

او همچنین گفت: خط قرمز ما شروع استخراج گاز از کاریش است. برای ما مهم این است که قبل از اینکه لبنان به مطالبات بحق خود دست پیدا کند، هیچ برداشتی از میدان کاریش صورت نگیرد. این تنها شانس ماست که لبنان بتواند نفت و گاز استخراج کند.

وعده برادران ایرانی برای کمک سوختی به لبنان

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمک پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران به لبنان برای حل بحران سوخت در این کشور گفت: برادران در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان داده اند و یک هیات وزارت انرژی و آب لبنان در آینده نزدیک به تهران سفر کرده و درباره پرونده کمک ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت لبنان تاکید کرد: ما از درخواست‌ها برای توافق در مورد رئیس جمهور و برگزاری جلساتی به دور از مانع تراشی و وتو حمایت می کنیم.

او افزود: ما بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری تاکید می کنیم و تهدید در این باره بی فایده است و نباید در سایه دولت موقت به خلاء ریاست جمهوری برسیم، چراکه در چنین صورتی وارد وضعیت هرج و مرج خواهیم شد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: رئیس جمهور آینده کشور باید گسترده ترین پایگاه مردمی را برای ایفای نقش قانونی خود داشته باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین بر ضرورت تشکیل دولت این کشور تاکید کرد.

سید حسن نصرالله درباره گروگانگیری در بانکهای لبنان نیز تصریح کرد: برخورد امنیتی کافی نیست و مسئولان باید برای یافتن راهکارهای واقعی، هسته بحران تشکیل دهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: ملت‌های ما با قدرت و اراده می‌توانند تصمیمات خود را تحمیل کنند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.